به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ششصد و شصتمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، اعضای 'نرگس اخلاقی' 41 ساله پس از انجام مراحل تائید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.
بر پایه این گزارش کلیه های این بیمار مرگ مغزی به مرد 28 ساله ساکن نیشابور و زن 34 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.
این گزارش می افزاید کبد بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مرد 58 ساله ساکن نیشابور پیوند شد و به وی زندگی دوباره بخشید.
بر اساس این گزارش قلب این بانوی مرگ مغزی شده در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به یک مرد 22 ساله ساکن نیشابور پیوند شد.
قرنیه های این فرد مرگ مغزی شده نیز جهت پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیا مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.
مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال 1380 فعالیت خود را آغاز کرده استانهای شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار:مریم انجیدنی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
3027/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.