مهین توکلی روز شنبه در حاشیه مراسم آغاز به کار پایگاه های مجری طرح مزبور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح با فعالیت 74 پایگاه در سراسر استان اجرا می شود که بیش از 50 درصد این پایگاه ها در مشهد فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه پوشش نوآموزان بدو ورود به دبستان در این طرح اجباری است و ثبت نام از آنان در پایه اول دبستان بدون صدور شناسنامه سلامت انجام نمی شود، اظهار کرد: این طرح با هدف سنجش سلامت نوآموزان در ابعاد مختلف از جمله جسمی، شنوایی، بینایی و شناسایی ناتوانی ها و اختلالات یادگیری و مشکلات رفتاری نوآموزان اجرا می شود.
وی گفت: اولیای دانش آموزان به منظور دریافت معرفی نامه برای پایگاههای سنجش باید به مدرسه مورد نظر در محدوده منزل مسکونی خود مراجعه کنند.
توکلی افزود: والدین باید نسبت به زیرپوشش قرارگرفتن نوآموز خود در طرح مزبور در نخستین فرصت اقدام نمایند زیرا ثبت نام در مدارس منوط به صدور شناسنامه سلامت برای نوآموز است.
وی اظهار کرد: به طور طبیعی 1.5 تا 2 درصد نوآموزان زیرپوشش این طرح دارای مشکلات جسمی و یادگیری تشخیص داده شده و برای تحصیل به مدارس خاص آموزش و پرورش استثنایی معرفی می شوند.
پارسال 125 هزار نوآموز آماده ورود به دبستان در خراسان رضوی زیرپوشش طرح سنجش سلامت نوآموزان قرار گرفتند.
استان خراسان رضوی حدود یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.