به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی علیرضا رشیدیان روز جمعه در جریان بازدید از بیمارستان خیریه امام زمان (عج) مشهد افزود: این پروژه ها علاوه بر بیمارستان هایی است که در سطح استان بهره برداری شده و شامل خانه بهداشت، مرکز جامعه سلامت، پایگاه سلامت، اقامتگاه پزشک و آموزشگاه بهورزی می باشد.
وی عنوان کرد: در عین حال از محل تکمیل و احداث بیمارستان ها نیز در شرایط کنونی تعداد تخت های بیمارستانی فعال استان به بیش از 6 هزار و 500 تخت رسیده است که نسبت به ابتدای دولت یازدهم رشد 26 درصدی دارد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اهمیت حاشیه شهر مشهد با وجود جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری تاکید کرد: در سالهای اخیر تلاش شده تا در این منطقه نیز برخی عقب ماندگی ها، کمبودها و محرومیت ها جبران و وضعیت بهبود یابد.
رشیدیان بیان کرد: دولت تلاش کرده تا شرایط و شاخص های بخش های مختلف بویژه در حوزه بهداشت و درمان در این نواحی ارتقا داشته باشد.
وی ادامه داد: حاشیه شهر مشهد با جمعیت قابل توجه و حداقل یک سوم ساکنان این شهر در هشت پهنه و 66 محله گسترده شده که کمبودها و محرومیت های بسیاری در طول دهه های گذشته داشته است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان با توجه به اهمیت و اولویت سلامت مردم اقدامات موثری صورت گرفته و در کنار احداث بیمارستان، خانه ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز در این منطقه تقویت شده و وضعیت رو به بهبود است.
رشیدیان اظهار کرد: در راستای توجه به مناطق محروم و توسعه متوازن در استان به مناطق روستایی نیز توجه شده و هم اکنون یک هزار و 422 خانه بهداشت در روستاها فعال است و 96 درصد ساکنان مناطق روستایی تحت پوشش خدمات این خانه ها قرار دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه دولت اهتمام و تلاش خود را برای ارتقا وضعیت مردم در حوزه های مختلف بویژه بهداشت و درمان به کار بسته، عنوان کرد: در این میان حضور موثر خیران در حوزه سلامت استان نیز بسیار مهم و موثر است.
استاندار خراسان رضوی افزود: سرمایه گذاری و مشارکت خیران در این بخش بسیار هوشمندانه و دارای اثرات معنوی و اجتماعی فراوان است و افرادی که به هر شکل از جمله پزشک، پرستار، کادر درمانی و خیران برای کاهش آلام بیماران باتمام وجود تلاش می کنند دارای جایگاه والا و ارزشمندی در جامعه هستند.
رشیدیان در ادامه با اشاره به انتساب نام این بیمارستان به امام زمان (عج)، مجاورت با بارگاه منور رضوی و رجوع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) به این مجموعه، تاکید کرد: برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که خدمات مناسب به مردم ارائه شود.
خبرنگار:فاطمه یوسفی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
1906/507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.