ابراهیم ناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته در مجموع 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در کل کشور در نظر گرفته شد که سهم خراسان رضوی از این میزان هفت هزار و 630 میلیارد ریال معادل 4.8 درصد از کل تسهیلات بود.
وی بیان کرد: این میزان تسهیلات به طرح های بالای 60 درصد پیشرفت اجرایی و واحدهای دارای کمبود سرمایه در گردش اختصاص یافت که امسال سرفصل جدیدی شامل پرداخت تسهیلات برای نوسازی ماشین آلات صنعتی نیز به طرح رونق تولید اضافه شده است.
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: براساس عارضه یابی انجام گرفته طی سال گذشته در خصوص واحدهای تولیدی استان که نیاز به تسهیلات رونق تولید داشتند، کمتر از 15 درصد از واحدها نیازمند اصلاح خط تولید و نوسازی ماشین آلات هستند و بیشتر واحدها نیاز به سرمایه در گردش دارند.
ناصری اظهار کرد: هنوز تسهیلات طرح رونق تولید سال جاری که به خراسان رضوی اختصاص می یابد مشخص نشده، با این حال اختصاص تسهیلات به نوسازی ماشین آلات صنعتی قطعی است.
وی در پاسخ به سوال مشکل دار شدن واحدهای نساجی استان از جمله تعطیلی واحد تولیدی 'مشهد نخ' خاطر نشان کرد: صنایع نساجی نیازی به نوسازی ماشین آلات و اصلاح خطوط تولید ندارند بلکه مشکل عمده آنها وجود کالای قاچاق و بالا بودن قیمت تمام شده تولید کالاست.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص معافیت گمرکی برای ورود ماشین آلات صنعتی به استان نیز گفت: در دو ماهه سال جاری با صدور 50 فقره مجوز معافیت گمرکی، کارآفرینان استان از 2 میلیون و 500 هزار یورو معافیت برخوردار شدند.
ناصری افزود: این ماشین آلات صنعتی برخوردار از معافیت گمرکی در مورد گروه کالاهای کانی غیرفلزی، محصولات سلولزی، نساجی و پوشاک، مواد غذایی و آشامیدنی و کانی های فلزی و غیرفلزی هستند که از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد کشور شده اند.
خراسان رضوی با پنج هزار و 616 واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری 120 هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود 185 هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان های تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه ششم کشور قرار گرفته است.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.