به گزارش ایرنا محمود صادقی روز پنجشنبه در نشست کارگروه بررسی مناسب سازی محیط شهری برای معلولان افزود: شهرداری های تابعه این شهرستان و مسئولان و دست اندرکاران ذیربط به تعهدات خود در ایجاد امکانات زیرساختی برای تردد معلولان عمل نکرده اند.
وی اظهار کرد: معلولان به عنوان شهروند نیازمند توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران هستند و مناسب سازی محیط شهری حداقل اقدام برای کاهش مشکلات آنان است.
رئیس اداره بهزیستی گناباد هم در این نشست گفت: 99 درصد مساجد و بخش اعظم ساختمانهای دستگاه های اجرایی و مدارس این شهرستان برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است.
مجتبی حسین نژاد افزود: مناسب سازی محیط شهری به یکی از دغدغه های عمومی برای معلولان گناباد تبدیل شده و این شهرستان با داشتن بیش از 2 هزار معلول از حداقل امکانات در فضاهای عمومی برای معلولان برخوردار است.
وی اظهار کرد: با وجودی که گناباد از نظر درصد جمعیت سالمند دومین شهر کشور است، زیرساختهای محیطی و اماکن عمومی این شهرستان برای سالمندان نیز مناسب سازی نشده است.
شهردار گناباد نیز کمبود اعتبار را از جمله مشکلات شهرداری در ارائه خدمات مناسب به مردم و مناسب سازی محیط شهری برای معلولان دانست.
علی تقوی گفت: بخش اعظم زیرساختهای شهری و معابر عمومی گناباد مستهلک و فرسوده شده و نیازمند بازسازی و تعریض است.
وی افزود: از مجموع 18 میلیارد ریال اعتبارات در نظرگرفته شده از محل اعتبارات تملک دارایی های سالجاری برای شهرداری گناباد، یک میلیارد و 630 میلیون ریال اختصاص یافته که تنها برای اجرای یک بولوار کفایت می کند.
وی اظهار کرد: شهرداری گناباد با وجود کمبود اعتبار در تعدادی از معابر عمومی، پیاده روها، بوستان ها و فضای سبز اقداماتی در زمینه مناسب سازی محیط برای تردد معلولان انجام داده و در دست اقدام دارد.
شهردار گناباد گفت: در هیچیک از ساختمان های ادارات این شهرستان مکان مناسب برای تردد معلولان در نظر گرفته نشده و آسانسورهای آنان نیز استاندارد نیست.
هم اکنون پنج هزار و 500 مددجو زیرپوشش خدمات بهزیستی گناباد قرار دارند که 2 هزار و 26 نفر از آنان را معلولان تشکیل می دهند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.