محمد حسن واحدی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت با بیان اینکه پارسال این جشن ها در بیش از 70 کشور برگزار شد ، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشهد امسال عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد این برنامه ها در خراسان رضوی و مشهد با شرایطی متفاوت با قبل برگزار می شود.
وی اظهار کرد : بر این اساس مراسم اختتامیه جشن های رضوی به پیشنهاد آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ، امسال در مشهد و تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت : ستاد اجرایی باید برنامه های اختتامیه و نیز هماهنگی ها ترافیکی و برنامه ریزی برای میهمانان خارجی را به خوبی مدیریت کند و در این راستا فرمانداری مشهد محور این اقدامات قرار گیرد.
وی اضافه کرد : بر این اساس باید تمامی دستگاه‌های اجرایی استان نهایت تلاش خود را در برگزاری برنامه‌ها و جشن های این ایام به تناسب پایتختی فرهنگی مشهد در جهان اسلام انجام دهند.
وی ادامه داد : شورای راهبردی ویژه برنامه دهه کرامت با همکاری استانداری خراسان رضوی ، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تشکیل شده و بدین منظور 10 راهبرد را محور عمل قرار داده که مشارکت گسترده مردم از جمله آنهاست.
واحدی گفت: باید این برنامه ها با محوریت مساجد و مصلی ها و سایر اماکن مذهبی به سطح روستاها و شهرهای مختلف استان گسترش یابد و در این راستا امسال برنامه ریزی شده هیات ها مذهبی و واحدهای صنفی هم وارد عمل شده و مشابه جشن ها نیمه شعبان حضور پررنگی در این برنامه ها داشته باشند.
وی تکریم نیازمندان و ایتام، آموزش فرهنگ و سبک زندگی رضوی به شهروندان و زائران، ترویج کلام و سیره رضوی در میان زائران، فرهنگ سازی ازدواج آسان، طراحی رشته‌ها و دوره‌های آموزشی فرهنگ رضوی و تبیین موقعیت راهبردی مشهد در نقشه کشور را از جمله راهبردهای در نظر گرفته شده دانست .
وی با بیان اینکه ملاک عمل برنامه ها، راهبردهای تعین شده و نیز محورهای منشور هفت گانه رهبر معظم انقلاب می باشد، گفت : وظیفه شورای هماهنگی تدارک برنامه‌های داخل استان است در عین آنکه برنامه ها و جشن های دهه کرامت در سه حوزه استانی، کشوری و بین المللی تدارک شده است .
وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به عنوان متولی بارگاه منور رضوی در راس برنامه ها قرار دارد ، خطاب به فرمانداران هم گفت : باید ستادهای شهرستانی هم با جدیت فعال شده وبرنامه های دهه کرامت خود را ارسال و در جلسه آینده تا حدود 10 روز دیگر برگزار می شود، بررسی شوند.
وی با تاکید بر اینکه این ایام دهه شادی است و برنامه های شاخص شهرداری مشهد در این حوزه باید بر فضاسازی مناسب شهری متمرکز شود ، گفت : باید این فضاسازی ها به گونه ای باشد که شادی در شهر موج بزند.
وی همچنین از صدا و سیما خواست با توجه به اینکه عملیات اجرایی راه اندازی رادیو کرامت حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، موضوع راه اندازی آن را بررسی کند.
واحدی،‌ رونمایی از طرح مطالعات جاده ولایت در هشت استان کشور و پروژه های مرتبط با زائران در استان خراسان رضوی را از دیگر برنامه هایی دانست که برای این ایام در کنار برنامه ها و جشن های دهه کرامت برنامه ریزی شده است .
دهه کرامت از سوم مردادماه همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و به میلاد امام رضا (ع) ختم می شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.