مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت چهار و چهار دقیقه دقیقه چهارشنبه 17 خرداد زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 ریشتر را در این منطقه ثبت کرد.
مهدی برامکی افزود: گروه ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت برآورد خسارات احتمالی به منطقه اعزام شده اما تاکنون موردی در خصوص خسارات جانی گزارش نشده است.
وی گفت: ظرف سه هفته اخیر شاهد وقوع چندین زمین لرزه در شهر ریوش بوده ایم که هیچکدام خسارتی نداشته اند.
معاون فرماندار کاشمر افزود: بخش کوهسرخ منطقه ای کوهستانی است که امتداد گسل درونه بردسکن تا این منطقه کشیده شده و جا به جایی مختصر گسل به دلیل فعل و انفعالات زمین منجر به بروز زلزله هایی گاه با شدت کم و گاه زیاد می شود لذا باید برای مقابله با زلزله به فکر مقاومسازی بناهای مسکونی، ارائه آموزشهای لازم به مردم برای فراگیری مهارتهای مقابله با زلزله بود.
وی گفت: با توجه به سخت گذر بودن مسیر زمینی بخش کوهسرخ باید نسبت به تأمین برخی زیرساختهای مناسب برای شرایط بحرانی نیز اقدام شود.
ریوش در فاصله 30 کیلومتری شمال کاشمر واقع است. مرکز شهرستان 195 هزار نفری کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد. این شهرستان مرکب از دو بخش مرکزی و کوهسرخ دارای 63 روستا است. 61 هزار نفر از جمعیت کاشمر ساکن روستاهای این شهرستان هستند.
خبرنگار: لیلا قرایی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.