سلمان دانشور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین کنونی سرانه پرداخت حمایتی از ایتام در کشور دو میلیون و 200 هزار ریال است در حالی که این رقم در خراسان رضوی یک میلیون و 250 هزار ریال می باشد.
وی شمار ایتام زیر پوشش کمیته امداد را در خراسان رضوی 13 هزار نفر ذکر و بیان کرد: 78 هزار حامی، از این ایتام حمایت مالی دارند که در قالب این حمایت مبالغ حمایتی خود را برای هر یتیم به مبلغ حداقل 300 هزار ریال در ماه واریز می کنند.
معاون کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: علاوه بر فرزندان ایتام زیر پوشش هم اکنون 16 هزار نفر فرزندان 'طرح محسنین' زیر پوشش این نهاد هستند که جزو خانواده های زندانیان بوده و یا در خانواده های طلاق زندگی می کنند و از حمایت مالی پدر بی بهره هستند.
وی گفت: حامی یابی برای این فرزندان نیز از طرحها و برنامه هایی است که به شدت مورد پیگیری است و تاکنون حدود هفت هزار حامی، عهده دارد حمایت مالی از این تعداد فرزند محروم شده اند.
دانشور افزود: در راستای جلب مشارکت حامیان بیشتر 'طرح اکرام ایتام' از ابتدای ماه مبارک رمضان همانند گذشته آغاز شده اما بطور ویژه با استقرار پایگاه، این طرح در شبهای احیاء نیز در مناطق مختلف اجرا می شود.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح 90 پایگاه در سطح خراسان رضوی شامل 35 پایگاه در مشهد برپا می شود و از این طریق افراد نیکوکار می توانند حمایت خود را از ایتام و فرزندان محروم زیر پوشش کمیته امداد اعلام نمایند.
171 هزار خانوار با جمعیت 400 هزار نفر در خراسان رضوی زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت تمام، تک و چند خدمتی هستند.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.