حجت الاسلام محمد تقی کاظمی نسب روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر شب بعد از افطار محفل انس با قرآن کریم با حضور گسترده مردم در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جلسات مختلف قرآن در نمایشگاه امسال از رویکردهایی است که به صورت ویژه دنبال می شود، خاطر نشان کرد: هر شب یکی از جلسات قرآن فعال در سطح شهر در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت دایر می شود.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: در جلسات قرآنی که در نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت برگزار می شود قاریان برجسته ملی و استانی شرکت کرده و به تلاوت آیات وحی می پردازند.
کاظمی نسب خاطر نشان کرد: هم اکنون در مشهد یکهزار و 300 فعال قرآنی بیمه شده اند و بر همین اساس این کلانشهر به عنوان قطب قرآنی شناخته می شود.
وی همچنین به برگزاری جلسه ترتیل‌خوانی در غرفه شهید حاجی‌حسنی‌کارگر نیز اشاره کرد و گفت: غرفه شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد هر شب با حضور شاگردان این شهید منا و علاقه‌مندان، برگزاری می شود.
جت الاسلام کاظمی نسب خاطر نشان کرد: در راستای ترویج فعالیت های قرانی و برگزاری جلسات مختلف قرآن، غرفه ای نیز با عنوان شهدای منا راه اندازی شده که علاوه بر بررسی ابعاد مختلف این حادثه هر شب جلسه ای قرآنی با محوریت یکی از اساتید مشهد در آن برگزار می شود.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که از شنبه (13 خردادماه) در مرکز نمایشگاه های حرم مطهر رضوی فعالیت خود را آغاز کرده تا بیستم خرداد ماه ادامه می یابد.
این نمایشگاه در هشت هزار متر مربع فضای مسقف دایر شده و دارای 27 کمیته و 24 بخش از جمله کودک و نوجوان، عترت و ولایت، نشر الکترونیک، بخش بین الملل و مشهد 2017 می باشد.
کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد که از ساعت 19 تا 24 هر شب دایر است، حضور دارند.
7498/6012خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.