حسن جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیمه شب گذشته بیش از 80 مسافرکه بلیت ساعت دو بامداد را برای پرواز از مشهد به مقصد آنتالیا در دست داشتند در فرودگاه مشهد سرگردان شدند.
وی اظهار کرد: در واقع هیچ پروازی به مقصد آنتالیا در این ساعت وجود نداشت و بعد از پیگیری های متعدد مسئولان فرودگاه مشخص شد که بلیت ها برای ساعتی فروخته و صادر شده که اصلا پروازی وجود ندارد.
وی افزود: هیچ پروازی در روی سیستم برای ساعت 2 بامداد امروز ثبت نشده و بعد از پیگیری ها مشخص شد که این جمعیت ، مسافران پروازی هستند که شرکت هواپیمایی مربوطه (اطلس جت )درخواست انجام آن را برای ظهر روز چهارشنبه داشته است.
وی تصریح کرد : در واقع اشتباه چارتر کننده و نیز آژانس های فروش بلیت و عدم اطلاع رسانی درست و مناسب به مردم موجب شد تا این افراد نیمه شب گذشته و بامداد امروز در فرودگاه ساعت ها سرگردان شوند.
وی گفت : این موضوع به مسافران اعلام شد و با شکایت آنان پنج آژانس هواپیمایی صادر کننده بلیت و چارتر کننده به مقام قضایی معرفی شدند .
وی با بیان اینکه در ماههای اخیر مواردی از این دست زیاد شده است به مسافران هشدار داد : بلیت های خود را از سایت ها و مراکز معتبر تهیه کنند و آژانس های دفاتر خدمات مسافرتی نیز برای مقاصد و تورهایی که بلیت می فروشند از وجود پرواز اطمینان حاصل کنند وگرنه باید پاسخگوی عواقب آن باشند.
وی تصریح کرد : آژانس های هواپیمایی در صورت تغییر زمان پرواز، باید بلافاصله موضوع را به طور کامل و جامع به مسافران اطلاع رسانی کنند،‌در غیر این صورت مسئولیت سرگردانی و معطلی و نارضایتی های مردم با آنان است.
سالانه 80 هزار پرواز در فرودگاه شهید هاشمی ن‍ژاد مشهد انجام می پذیرد و 10 میلیون مسافر ازطریق این فرودگاه به نقاط مختلف ایران و سایر نقاط جهان مسافر ت می کنند.
فرودگاه مشهد بعد از مهرآباد دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که در شرایط عادی بطور متوسط تا 180 پرواز و در ایام پیک مسافری تا 260 پرواز در آن انجام می شود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.