به گزارش ایرنا آیت الله محسن کازرونی، دوشنبه در حرم مطهر رضوی افزود: طبق آیه 'المومنون و المومنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر'، لحن و گفتار در انجام این 2 فریضه بسیار مهم است.
وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر سامان نیابد و مردم از انجام آن تلقی دخالت در امور شخصی خود را داشته باشند، جامعه از منکر پر می شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علاوه بر این 2 فریضه الهی، اقامه نماز نیز به صورت مکرر در قرآن تاکید شده است و به قول امام صادق(ع) اولین چیزی که در قیامت محاسبه می شود نماز است که اگر پذیرفته شد بقیه اعمال نیز پذیرفته می شود.
آیت الله کازرونی با بیان اینکه در هنگام نماز جماعت همه کارهای دیگر را باید کنار بگذاریم، اظهار کرد: هنگام آغاز نماز جماعت اول وقت مشاهده می شود برخی زیارت نامه می خوانند و عده ای نیز در رفت و آمد هستند که این کارها معنا ندارد.
وی افزود: اگر بخواهیم به فوز عظیم و سعادت اخروی نایل شویم باید رضای خدا را با پیشه کردن تقوا و انجام عمل صالح و عمل به احکام الهی به دست آوریم.
وی با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه نیز گفت: پیامبر(ص) همیشه از حضرت خدیجه(س) به نیکی یاد کرده و از او با احترام فراوان نام می بردند.
آیت الله کازرونی افزود: حضرت خدیجه هیچگاه از دل تاریخ محو نمی شود و او کسی بود که به فرموده پیامبر(ص) همه اموال خود را در راه دین فدا کرد.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.