استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: باید رویکرد عملگرایی به قرآن بیش از گذشته در جامعه ما رشد کند تا بتوانیم شاهد فضیلتهای اخلاقی بیشتری در جامعه باشیم.
علیرضا رشیدیان افزود: حضرت امام خمینی(ره) بر اساس قرآن کریم عمل می کردند، انس بسیار زیادی با کتاب خدا داشتند و این موضوع به صورت ویژه در رفتار و فعالیتهای ایشان قابل مشاهده است.
وی همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن می تواند نزدیکی بیشتری را میان کشورهای اسلامی ایجاد کند. قرآن کریم یک فرصت بسیار ارزشمند است که کشورهای مختلف با تاسی به آن می توانند شرایط بهتری را در منطقه ایجاد کنند.
استاندار خراسان رضوی افزود: در حوزه پژوهش و هنرهای مرتبط با قرآن در سطح کشور و این استان اقدامات مناسبی صورت گرفته است. مشهد یکی از کانونهای گسترش فعالیتهای قرآنی است و در سالهای اخیر نیز فعالیتهای بسیار ارزشمندی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن مشهد بعد از تهران بزرگترین نمایشگاه از نوع خود در کشور محسوب می شود. اظهار کرد: باید کاری کنیم که این نمایشگاه هر سال در ابعاد گسترده تر نسبت به قبل برگزار شود.
همچنین در این مراسم از تلاشهای حامد علیزاده قاری ممتاز بین المللی و خانواده شهید زکزاکی تجلیل و نیز از اثر خوشنویسی تذهیب استاد محمد جلائیان یکی از شاگران استاد فرشچیان رونمایی شد.
دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد با رویکرد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 تا 20 خرداد جاری ادامه دارد.
کشورهایی از جمله افغانستان، پاکستان، سوریه، عراق، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و تاجیکستان در بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد حضور دارند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.