جواد شاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبالغی که برای این سفرها واریز می شود باید از طریق بانک ملی و به حساب شرکت 'شمسا' باشد و مواردی که در آن پول به حساب افراد یا مجموعه های دیگر واریز می شود، غیر قانونی است.
وی اظهار کرد: اسامی دفاتر دارای مجوز خدمات زیارتی در پایگاه اطلاع رسانی مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ثبت و قابل دسترسی است.
وی گفت: به دلیل اشتیاق بسیار مردم به سفرهای زیارتی، گروه ها و دفاتر غیر مجاز متعدد در این استان با وعده های سفر ارزان، با تقسیط و مانند آن اقدام به ثبت نام و اعزام کاروان می کنند.
شاد افزود: در رویداد اخیر که 400 زائر مشهدی به دلیل پرداخت نشدن هزینه ها توسط شرکت فاقد مجوز در گرمای 53 درجه عراق سرگردان شده بودند، سلامت زائران مورد تهدید قرار گرفت.
وی اظهار کرد:اعضای این کاروان چند روز در عراق سرگردان بودند که برخی از آنها طی روزهای گذشته با هزینه شخصی خود از عراق بازگشتند و 170 نفر باقیمانده نیز صبح امروز با تلاش های مسئولان نمایندگی وزارت امور خارجه، استانداری خراسان رضوی، مدیریت حج و زیارت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهر سازی به مشهد منتقل شدند.
وی گفت: هزینه سفر هر مسافر کاروان 400 نفره مزبور که توسط هیات نورالحسین (ع) به صورت غیر مجاز از مشهد به عراق اعزام شده بود 18میلیون و 500 هزار ریال بود در حالی که هزینه همین کاروان با اقامت در هتل نوساز و سایر امکانات از طریق دفاتر دارای مجوز 17میلیون و 200 هزار ریال می باشد.
شاد افزود: مسافران مراکز فاقد مجوز از امنیت جانی، غذایی و بهداشتی برخوردار نیستند و با مشکلات اجتماعی، اخلاقی و حتی هتک حرمت مواجه می شوند که اسناد آنها موجود است.
وی اظهار کرد: علاوه بر آن مراکز دارای مجوز، مسافران را بیمه کرده و امنیت، تغذیه و اسکان آنان را مطلوبتر پیگیری می کنند.
وی گفت: در 2 سال گذشته نیز 11 زائر این استان که با کاروان های فاقد مجوز اقدام به سفر کرده بودند در اقدام تروریستی در سامرا جان خود را از دست دادند.
مدیر حج و زیارت خراسان رضوی با اشاره به حادثه دیگر که در جریان آن چند نفر از زائران بر اثر واژگون شدن یک دستگاه ون جان خود را از دست دادند افزود: شرکت اعزام کننده فاقد مجوز بود که حتی به سراغ قربانیان حادثه هم نرفت.
وی اظهار کرد: شرکتها و دفاتر فاقد مجوز پشتوانه مالی ندارند و در پی تامین ارزانترین خدمات هستند و عمده آنها بدهکار می باشند.
وی گفت: در جریان فعالیت غیر مجاز این دفاتر تاکنون چندین کلاهبرداری میلیاردی در استان انجام شده که پرونده آنها در دادسرا باز است.
شاد از مردم خواست برای ثبت نام در کاروان های زیارتی به مراکز دارای مجوز رسمی که اسامی آنها در سایت مدیریت حج و زیارت استان ثبت شده است مراجعه کنند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.