اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی روز شنبه به نقل از سید جواد اشکذری گزارش داد: جشنواره تئاتر استانی مروری بر فعالیتها و تولیدات سالیانه هنرمندان در عرصه تئاتر خراسان رضوی است.
وی 'هویت بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهمترین رخداد تئاتری استان، تاکید و تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیتهای مختلف تئاتر و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروههای تثبیت شده تئاتر و هویت بخشی به گروههای ثبت شده تئاتر' را از اهداف اصلی جشنواره تئاتر خراسان رضوی برشمرد.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی موضوعات مطرح در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی را نیز 'آزاد، اقتصاد مقاومتی(تولید و اشتغال)، ایثار و شهادت، فرهنگ رضوی، پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن(پیشگیری و درمان اعتیاد و کاهش طلاق)، تحکیم بنیان خانواده و آموزش در سنین کودکی، مبارزه با مفاسد اخلاقی و بهبود سبک زندگی اسلامی ایرانی' اعلام کرد.
وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنوراه پایان خرداد جاری است. آثار ارسالی تا پایان مرداد ماه نیز مورد بازبینی قرار می گیرند.
اشکذری ادامه داد: جشنواره تئاتر استانی صرفا به آثار نمایشی تولیدشده که اجرای عمومی داشته اند تعلق دارد لذا گروههایی که که در فاصله زمانی پس از برگزاری جشنواره تئاتر استانی 1395 تا قبل از برگزاری جشنواره تئاتر استانی 1396 نمایشهای خود را به اجرای عموم گذاشته اند می توانند متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی باشند.
وی گفت: هیات داوران جشنواره بر اساس کیفیت آثار حداکثر دو نمایش را برای حضور در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به اداره کل هنرهای نمایشی معرفی می کند.
23 گروه نمایشی ثبت شده در استان خراسان رضوی فعال هستند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.