مدیر توسعه تجاری شرکت همیاب 24 در خصوص این سامانه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه اولین، بزرگترین و تنها سامانه اطلاع رسانی و ردیابی کالاهای دیجیتال گمشده و سرقتی در سرتاسر کشور است.
بهروز فتح آبادی با بیان اینکه طرح اولیه این ایده در شهریور 95 انجام شد افزود: با توجه به دغدغه بزرگ مفقودی و یاسرقت کالاهای دیجیتال بر آن شدیم تا بر طرح یک ایده برای همیشه این مشکل را برطرف نماییم.
وی پیشگیری و کاهش سرقت کالاهای دیجیتال در کشور را مهمترین هدف طراحی این سامانه معرفی و بیان کرد: در راستای تحقق این ایده با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و اپراتورهای مخابراتی تفاهم نامه هایی را به امضاء رسانده ایم.
فتح آبادی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته 23 درصد کالاهای دیجیتالی سرقتی از طریق این سیستم به مالباختگان عودت داده شده، اظهار کرد: مخاطبان در این مدت بیش از 11 هزار کالای دیجیتالی در این سامانه ثبت کرده اند که نشان از نیاز جامعه به این سامانه بوده است.
وی با اشاره به کاهش 39 میلیارد ریالی هزینه های کشور (هزینه زمان برای مردم، دولت و ارزش ریالی کالاها) با این سامانه خاطر نشان کرد: این سامانه با کاهش تردد شهری در حفظ هوای سالم و محیط زیست نیز موثر است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز اظهار کرد: اعتماد به شرکتهای دانش بنیان موجب مقبولیت آنها در صنعت می شود که در حال حاضر دولت در این مسیر فرهنگ سازی های خوبی انجام داده است.
سید حسن علم الهدایی با اشاره به درخشش شرکت های دانش بنیان دیگر شهرستان های خراسان رضوی اظهار کرد: ایده های صحیح اقتصادی در هر جایی از استان وجود دارد و نیاز به پرورش دارد.
وی افزود: موضوع بیمه و مالیات شرکتهای دانش بنیان نوپا از جمله موانع رسیدن این شرکتها به اهداف مورد نظر خود می باشد که نیاز به همکاری دستگاه های ذی ربط دارد.
هم اکنون 235 شرکت علمی و فناور زیرپوشش و حمایت پارک علم و فناوری خراسان قرار دارند.
7495/6012خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.