انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح آسایشگاه مهر پناهنگان امام رضا(ع) در منطقه مهدی آباد مشهد افزود: اورژانس های اجتماعی، پارسال از خودکشی چهار هزار و 240 نفر جلوگیری کردند.
وی اضافه کرد: آموزش های اجباری پیش از ازدواج برای تداوم زندگی بسیار مفید است و به زودی گذراندن 20 ساعت مفید آموزشی در این ارتباط اجباری می شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه غرلباگری ژنتیکی ازدواج اجباری می شود که با شناسایی و اقدامات به هنگام کمک بزرگی در جلوگیری از بروز معلولیت می شود.
وی با بیان اینکه نگاه دولت به مهدکودکها و دبستانها است که با آموزش های لازم در یک افق دراز مدت آسیبهای اجتماعی را به صورت گسترده کاهش دهد، افزود: علم ما با علم روز دنیا برابری می کند و می توانیم در جهت کاهش مشکلات معلولان و انواع معلولیتها اقدام کنیم.
محسنی بندپی گفت: دولت تلاش می کند دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بخشهای مختلف برطرف شود و دولت یازدهم نیز قدمهای زیادی در زمینه معلولیت زدایی و کاهش معلولان برداشته است و اقدامات مثبت دولت در بخشهای مختلف بود که باعث رای مجدد مردم به آن شد.
وی ادامه داد: در انتخابات 29 اردیبهشت ماه شاهد حضور معلولانی بودیم که دست نداشتند اما با انگشت پای خود ورقه رای را انگشت زدند و یا خانم سالمندی را دیدیم که بدون ویلچر و با تکیه بر یک صندلی پلاستیکی به پای صندوق رای آمد که صحنه های زیبایی در انتخابات ثبت کرد.
وی با بیان اینکه در 6 ماه اول سال جاری 11 اورژانس در شهرستانهای خراسان رضوی به بهره برداری می رسد ، اظهار کرد: سامانه ثبت الکترونیک طلاق نیز تا یک ماه دیگر در خراسان رضوی و بعد از آن در 11 استان دیگر به بهره برداری می رسد.
محسنی بندپی گفت: مشهد دارای بیشترین حاشیه نشین با کمترین اقدامات است و بهزیستی به سهم خود با انجام کمکهای اجتماعی جلوی بسیاری از آسیبها را گرفته است.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی یک استان مرجع است و راه حلهای زیادی در زمینه رفع مشکلات معلولان ارائه کرده که برای کل کشور نیز مفید بوده است.
حمید رضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: بستر بسیاری از آسیبهای اجتماعی و معلولیتها در حاشیه شهر می باشد به همین دلیل توجه و تلاش ویژه ای در این مناطق انجام می شود.
آسایشگاه مهر پناهندگان امام رضا(ع) واقع در منطقه مهدی آباد میامی مشهد، ظرفیت پذیرش 55 پسر بی سرپرست دارد و 90 درصد هزینه ساخت آن توسط مشارکت های مردمی و بقیه توسط موسسه خیریه شکوه مهر انجام شده است.
7507/7495/ خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.