دکتر سیدجواد رسولی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارندگی در خواف طی سال زراعی جاری 184 میلیمتر بود که نسبت به دوره آماری بلندمدت 50 درصد رشد نشان می دهد.
وی ادامه داد: پس از خواف شهرستانهای تایباد و چناران به ترتیب با افزایش 35 و 24 درصدی میانگین بارندگی در سال زراعی جاری بیشترین میزان بارش را نسبت به دوره آماری بلندمدت دارند.
رئیس مرکز تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی خراسان رضوی میانگین بارندگی درگز را نیز 150 میلیمتر اعلام و بیان کرد: این شهرستان با کاهش 33 درصدی میانگین بارندگی، کمترین بارش را در سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت داشته است.
وی گفت: همچنین پس از درگز شهرستانهای تربت حیدریه و کلات به ترتیب با 28 و 25 درصد کاهش بارندگی بیشترین افت بارندگی را نسبت به دوره آماری دارند.
رسولی افزود: میانگین بارش باران در خراسان رضوی طی سال زارعی جاری تاکنون 186 میلیمتر بوده که نسبت به دوره آماری بلند مدت هشت درصد و نسبت به پارسال 14 درصد کاهش نشان می دهد.
وی به افزایش دو درصدی بارندگی مشهد در سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت اشاره و بیان کرد: میانگین بارش باران در سال زراعی جاری تاکنون در مشهد 251 میلیمتر بود که نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش نشان می دهد.
میانگین سالانه بارندگی در ایران 250 میلیمتر و در خراسان رضوی 211.1 میلیمتر است.
خبرنگار: مریم انجیدنی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.