یکی از کشاورزان بجستان به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تردد روزانه صدها نفر از جاده های بین مزارع در بجستان و نبود متولی نظارت، این جاده ها در وضعیت نامناسب قرار داشته و با گذشت سالیان بسیار از یک مرمت ساده هم بی بهره بوده اند.
حسین حسینی افزود: سالیانه مبالغ بسیار برای احداث و بهسازی جاده های روستایی هزینه می شود ولی به جاده های بین مزارع که بیشتر مورد استفاده اقشار محروم و کشاورز قرار دارد، هیچ گونه توجهی نمی شود.
یکی دیگر از کشاورزان بجستان نیز گفت: هر روز با یک دستگاه موتورسیکلت به عنوان تنها دارایی خود برای آبیاری زمینهای کشاورزی مجبور به تردد از جاده های بین مزارع هستم ولی وضعیت بسیار نامناسب این جاده ها موجب تنگناهای بسیار در تردد شده است.
احمد عباسی از اداره راه و شهرسازی بجستان خواست در صورت امکان نسبت به آسفالت یا دست کم تیغ زنی و مرمت این جاده ها در طول سال اقدام کند تا کشاورزان و روستاییان برای تردد از آنها با تنگنا مواجه نباشند.
مسئول اداره راه و شهرسازی بجستان با بیان اینکه متولی جاده بین مزارع، جهاد کشاورزی است، گفت: جاده های مزبور پراکندگی بسیار دارد و نگهداری بیش از سه هزار کیلومتر از این راهها در بجستان نیازمند اعتبار زیاد است که در صورت ابلاغ و اختصاص آن به این اداره قادر به مرمت آنها هستیم.
حسن غفوریان افزود: در گذشته با تعامل و همکاری با جهاد کشاورزی بخش هایی از جاده های بین مزارع مرمت شد ولی کاهش اعتبارات این بخش توقف روند اجرایی آنها را به همراه داشت.
وی خواستار تخصیص اعتبار از سایر بخشها از جمله اعتبارات لایروبی قنوات برای مرمت جاده های بین مزارع در بجستان شد.
معاون مدیریت جهاد کشاورزی بجستان نیز گفت: مرمت این جاده ها از خواسته های به حق مردم است که در سالهای گذشته هر سه ماه یک بار اعتبارات برای مرمت جاده های بین مزارع در نظر گرفته می شد ولی اینک اعتباری در این زمینه اختصاص نمی یابد.
محمد شجیعی خواستار توجه بیشتر فرمانداری و اداره راه و شهرسازی نسبت به تامین اعتبار لازم برای مرمت این جاده ها شد.
هم اکنون 8500 بهره بردار بخش کشاورزی در 6 هزار و 626 هکتار زمین های زراعی و باغی بجستان فعالیت دارند.
شهرستان بجستان با 49 روستا در 289 کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.
2095/ 6053 خبرنگار: علیرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.