علی رسولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی چندین جلسه با نمایندگان سپرده گذاران این موسسه اعتباری، قول داده شد برخی مباحث و مسائل و خواسته های منطقی آنان را پیگیری کنیم.
وی اظهار کرد: با این حال ما تصمیم گیر نیستیم و در این زمینه به صورت ملی تصمیم گیری می شود.
وی گفت: بر اساس تصمیم بانک مرکزی هشت تعاونی دچار مشکل برای قرار گرفتن در زیر مجموعه موسسه مالی، اعتباری کاسپین باید هر یک با تشکیل هیات تصفیه و شناسایی اموال، دارایی و بدهی های خود و انتقال آنها به موسسه کاسپین اقدام کنند اما به دلیل وجود مشکلات جدی در این تعاونی ها و کمبود نقدینگی این موسسه با مشکلات جدی مواجه است.
رسولیان افزود: در میان هشت تعاونی مزبور مشکلات تعاونی اعتبار فرشتگان حادتر است و بانک مرکزی بخشی از اموال و داراییها را شناسایی و پرداخت هایی را به سپرده گذاران آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: پرداخت سپرده های کمتر از 100 میلیون ریال از 28 اردیبهشت آغاز شده و سپرده های 100 تا 200 میلیون ریال نیز از 9 خرداد ماه آغاز خواهد شد.
وی گفت: اعتراض مردم به نحوه پرداخت سودها است که بر اساس تصمیم بانک مرکزی و دستگاه قضایی بر مبنای اموال و دارایی های موسسه فرشتگان انجام شده و بر این مبنا به سپرده ها از زمان انحلال تعاونی سود تعلق نمی گیرد.
رسولیان افزود: طی جلساتی که در روزهای گذشته با نمایندگان سپرده گذاران برگزار شد، مشکلات استانی آنها احصا و به تهران ارسال شد و درخواست گردید ترتیبی اتحاذ شود در صورت شناسایی و وجود دارایی های جدید در زمینه پرداخت سود منطقی به مردم مساعدت گردد.
وی با بیان اینکه پیگیر مسائل مردم هستیم، اظهار کرد: تصمیم گیری نهایی در این حوزه با مدیران موسسه کاسپین است که باید پاسخگو باشند.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.