معاون مدیر کل روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان درجریان این بازدید گفت: این دانشگاه با وجود سابقه 100 ساله از حدود چهار سال قبل با ساختارجدید فعال شده و به همین دلیل اکنون خیلی شناخته شده نیست و حتی فرهنگیان هم نسبت به عملکرد این مجموعه اطلاعات کامل و کافی ندارند.
کیانا کاوه افزود: این دانشگاه نیازمند توجه جدی رسانه ها است و در این میان خبرگزاری جمهوری اسلامی با توجه به جایگاه و محوریت خود در این حوزه می تواند نقش موثری داشته باشد.
وی اظهارکرد : تلاش ما بر آن است تا با هدف معرفی و ارتقاء جایگاه روابط عمومی حرکت کنیم و اما این امر نیاز همراهی بیشتر ایرنا برای معرفی بهتر این دانشگاه است و هدف این است که ارتباط دانشگاه با خبرگزاری جمهوری اسلامی بعنوان ریشه دارترین رسانه رسمی کشور تقویت شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان در هر استانی چندین پردیس و دانشگاه دارد ، افزود : ظرفیت ایرنا بسیار ارزشمند است و این دانشگاه آماده همکاری با این رسانه است.
رئیس خبرگزاری ایرنای خراسان رضوی هم گفت : روابط عمومی ها و رسانه ها ب رویکرد مشترک اطلاع رسانی برای ارتقا سطح آگاهی مردم و مخاطبان عمل می کنند و در این راستا نیازمند تعامل بیشتر هستند.
شاهین فرشاد رسانه ها را واسط بین مردم و روابط عمومی دانست و افزود : روابط عمومی ها باید به عنوان منبع پیام و تامین کننده اطلاعات برای رسانه ها ، نقش خود را به خوبی ایفا کنند .
وی اظهار کرد : روابط عمومی و رسانه انتظارات متفاوتی از یکدیگر دارند و در عین حال محدودیت هایی نیز پیش روی آنهاست،‌‌ اما باید تلاش شود برای یک تعامل سازنده این محدودیت ها به حداقل ممکن برسد و فضای ارتباط و تعامل با رسانه ها بازتر شود .
وی افزود: در عرصه جریان آزاد اطلاعات با توجه به تعدد رسانه ها و فضای مجازی، باید موضوع حصر اطلاعات و پنهانکاری ها در حوزه روابط عمومی ها به حداقل ممکن رسیده و مدیریت فضای اطلاع رسانی در فضایی شفاف انجام شود.
وی با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگی بویژه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در ساختار جامعه افزود : تلاش ما همواره بر تقویت این تعامل و ارتباط بوده و در استان هم این همکاری در سطح خوبی برقرار است.
در این نشست ، مدیران روابط عمومی دانشگاه های فرهنگیان از بخش های مختلف ایرنا در خراسان رضوی دیدن کردند.
دوره دانش افزایی مسئولان روابط عمومی دانشگاه های فرهنگیان سراسر کشور با حضور یکصد نفر از مسئولان و کارشناسان این حوزه در سه روز در مشهد برگزار شد.
این دوره با برگزاری برنامه های مختلف آموزشی در حوزه روابط عمومی الکترونیکی ، خبرنویسی ، فتوشاپ و نظیر آن با حضور اساتید مختلف به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برپا شد.
علاوه بر این کارگاه های آموزشی بازدید از رسانه های استان بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی بخشی از برنامه تدارک شده برای شرکت کنندگان در این جلسه بود.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.