به گزارش ایرنا، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه در این آیین گفت: این اقامتگاه توسط دو نفر از اهالی روستا برای پذیرایی بالغ بر 50 گردشگردر شبانه روز ساماندهی شده است.
علی محمدی افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره ،‌ 10 روستای تربت حیدریه قابلیت تبدیل شدن به روستای بوم گردی را دارند.
وی در نشست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به همین منظور در روستای رزگ برگزار شد، گفت: علاوه بر این که مشخصات این روستا در سامانه روستاهای بوم گردی کشور به ثبت رسیده است، امروز تعدادی از راهنمایان تورهای گردشگری استان نیز دعوت شده اند تا از نزدیک با امکانات منطقه آشنا شوند.
اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسکان برای مسافران است که بر خلاف هتل ها که ویژگی یکسانی دارند، دارای ویژگی خاص محیطی خود بوده و عمدتا در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ای که مطلوب برای مسافران باشد، اداره می شوند.
تربت حیدریه افزون بر 200 اثر تاریخی و جاذبه‌ گردشگری وجود که تاکنون حدود 50 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
شهرستان تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و 136 آبادی با جمعیت 69 هزار و 974 نفر است که از این تعداد 121 روستا بالای 20 خانوار هستند
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/6012 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده:علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.