به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای هماهنگی بانک های استان در سال جاری افزود: نسبت مصارف به منابع و همچنین میزان پرداخت تسهیلات بانک های استان در سال 95 قابل قبول بوده و این روند در سال جاری باید با سرعت بیشتری ادامه یابد.
وی اضافه کرد : تسهیل روند پرداخت سرمایه ثابت به واحدهای متقاضی واجد شرایط ضروری است زیرا با این نوع تسهیلات اشتغال جدید ایجاد می شود و هم چنین سرمایه در گردش روند موجود را استمرار و توسعه می بخشد.
استاندار خراسان رضوی از بانک های استان خواست تا از تمام ظرفیت های قانونی و اختیارات خود برای حمایت از تولید و رونق اشتغال استفاده کنند.
رشیدیان تاکید کرد: جذب سهمیه های اختصاص یافته به استان در قالب های گوناگون از جمله تسهیلات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های اقتصادی در روستاها، تسهیل در روند نقل و انتقال ارز به منظور رونق صادرات، اعطاء ضمانت نامه برای صدور خدمات فنی و مهندسی با توجه به ظرفیت های قابل توجه استان در این حوزه، از جمله مواردی است که باید در سال جاری با جدیت بیشتری دنبال شود.
رئیس شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی با اشاره به مشکلاتی که در تودیع وثائق نزد برخی بانک های استان به وجود آمده؛ تاکید کرد: در این خصوص چاره اندیشی و در چارچوب قوانین بانکی عمل شود.
وی روند پرداخت تسهیلات ازدواج در سال گذشته را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: باید در سال جاری این مهم با سرعت بیشتری پیگیری شود.
وی با اشاره به موضوع معوقات بانکی گفت: ضرورت دارد کارگروهی متشکل از دستگاه های مرتبط، ایجاد شود و با افرادی که عمدی در باز پرداخت تسهیلات تعلل می ورزند مطابق قانون برخورد و در عین حال، در مواجهه با آن دسته از دریافت کنندگان تسهیلات که شرایط حاکم بر بازار آن ها را زمین گیر کرده در چارچوب ضوابط عمل شود.
رشیدیان موضوع اشتغال را یکی از مهمترین اولویت های سال جاری برشمرد و گفت: در همین راستا به کارگیری جوانان دانش آموخته با جدیت دنبال می شود.
رئیس کارگروه اشتغال خراسان رضوی افزود: آماری از جوانان تحصیل کرده، ظرفیت ها و مزیت هایی که برای اشتغال آنان در استان وجود دارد؛ احصا شده تا از این طریق بتوان از توانمندی و تخصص آن ها در بخش های مختلف استفاده کرد.
وی پرداخت تسهیلات به روستائیان در قالب طرح های اقتصادی و همچنین اعتبارات مقاوم سازی را از جمله مواردی برشمرد که به پایداری جمعیت در روستاها و توانمندی آن ها منجر می شود و در حل مشکل حاشیه نشینی سهم به سزایی دارد.
دراین نشست از استاندار خراسان رضوی به دلیل اهتمام به موضوع عملکرد بانک ها تقدیر به عمل آمد.
1906/6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.