به گزارش ایرنا، احمدعلی موهبتی، چهارشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح تربت حیدریه که به مناسبت سوم خرداد در پادگان ارتش برگزار شد، افزود: برای تحقق این وحدت و انسجام، هیچ فرد حقیقی و حقوقی نباید جملات و بیانات رهبر معظم انقلاب را تفسیر به رای کرده و به جامعه ارائه کند.
وی اظهار کرد: تجربه برگزاری انتخابات متعدد و به خصوص انتخابات اخیر نشان می دهد هر گاه مردم ایران به تقاضای رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری گوش جان سپردند، کشور در عرصه های جهانی محکم تر و موثرتر قدم برداشته است.
وی با گرامیداشت سالروز سوم خرداد گفت: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، خط بطلانی بر تمام معادلات سیاسی و نظامی جهان و نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق بود.
موهبتی افزود: اهمیت موضوع زمانی بیشتر روشن می شود که همگان بدانند در روزهایی که نظام مقدس اسلامی نهال نوپایی بود، دشمنان چه از خارج و چه از داخل توسط عوامل دست نشانده خود، قصد داشتند این نظام را به نابودی بکشانند.
وی گفت: تبعیت محض همه نیروها از فرماندهی کل قوا موجب شد وجب به وجب خاک میهن اسلامی از دشمن پس گرفته شده و آن ها که آرزوی فتح تهران را در سر داشتند، برای همیشه این آرزو را با خود به گور ببرند.
فرماندار تربت حیدریه، رمز بقا و پیروزی رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را، یک صدایی ارتش، بسیج و سپاه عنوان و اظهار کرد: تمام قوای مسلح و نیروهای مردمی در آن دوران تنها به اجرای فرمان حضرت امام می اندیشیدند.
فرمانده تیپ مستقل پیاده 177 شهید محمدجعفر نصر اصفهانی ارتش در تربت حیدریه نیز گفت: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر از حماسی ترین روزهای تاریخ سرزمین ایران حداقل در 200 سال گذشته است.
سرهنگ ستاد حمید رضا جعفری افزود: در 2 سده اخیر به جز آزادسازی خرمشهر ، هیچگاه پیش نیامده شهری از خاک وطن جدا و با استفاده از قدرت نظامی از دشمن باز پس گرفته شود.
وی گفت: مهم ترین پیام فتح خرمشهر آن است که در مقطعی از تاریخ کشور شماری از جوانان این مرز و بوم با دست خالی اما با نیروی ایمان و به فرمان رهبر خود، پا به میدان کارزار گذاشته و با دست پر و با افتخار بازگشتند.
وی افزود: اهمیت این فتح بزرگ در این است که بدانیم چگونه قلت بر کثرت غلبه کرد و این فوران اخلاص ها در وجود رزمندگان اسلام اعم از ارتشی، سپاهی، بسیجی و جهادگر بود که زمینه ساز فتحی بزرگ شد.
شهر خرمشهر که چهارم آبان سال 59 در جریان جنگ تحمیلی پس از 34 روز پایداری و مقاومت به اشغال عراق درآمده بود پس از 578 روز (19 ماه) در سوم خرداد سال 61 در جریان عملیات بیت المقدس با رشادت های رزمندگان اسلام از چنگ دشمن بعثی آزاد شد و بار دیگر به آغوش میهن اسلامی بازگشت.
سوم خرداد در تقویم ملی ایران به مناسبت فتح خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
تیپ 177 پیاده شهید محمدجعفر نصر اصفهانی در خردادماه سال 90 از لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان جدا شده و ماموریت خود را به صورت مستقل پی گرفت.
این یکان نظامی تاکنون هزار و 520 شهید و افزون بر سه هزار جانبار تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.