آیت الله سید احمد علم الهدی روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در مشهد با حضور استاندار خراسان رضوی به مناسبت سوم خرداد سالگرد آزادسازی خرمشهر، افزود: کشورمان در همه زمانها خرمشهر است زیرا دشمنان در آرزوی فتح این کشور هستند تا آن را به صورت خونین شهر در آورند بنابراین باید همیشه آماده مقابله و برخورد با توطئه های دشمنان و نقشه های آنها باشیم.
وی ادامه داد: شهدا همه هستی و جان خود را در راه هدف مقدس فدا کردند و مسیرحرکت ما نیز پشت سر رهبری و ولایت در مرزبانی و پاسداری از نظام و گفتمان انقلاب، همان مسیر شهدا است.
امام جمعه مشهد گفت: راه ما راه حماسه سازان فتح خرمشهر است و آنطور که رزمندگان جان برکف و مخلص در راه خدا ایستادگی کردند امروز نیز همه باید بایستند و از کشور و گفتمان انقلاب مقدس اسلامی که دنیا را آماده ظهور حضرت مهدی(عج) می کند دفاع کنند.
وی افزود: صدام قبل از فتح خرمشهر مغرورانه اعلام کرد اگر ایرانیها بتوانند خرمشهر را پس بگیرند کلید شهر بصره را به آنها می دهم. وی خرمشهر را دژ محکمی می دانست که آزادی آن امکانپذیر نیست.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: خرمشهر را که حداقل 25 هزار بعثی در آن حضور داشت و 75 هزار نفر نیرو لازم داشت تا آزاد شود رزمندگان ما با جمعیت پنج هزار نفر آزاد کردند و در این زمینه هیچ اظهار و بیانی برازنده تر و برجسته تر از کلام وحی آسای امام خمینی(ره) نیست که فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.
وی گفت: قدرتهای شیطانی در ریاض همراه با شیطان بزرگ برای توطئه علیه ایران جمع‌ شدند، آنها اگر تجهیزات نیرو و امکانات دارند ما خدا را داریم و معتقدیم قدرت او بر همه قدرتها فائق است و مقاومت و ایستادگی را ادامه خواهیم داد تا زمانی که اسلام جهانی شود.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: پیروزی در خرمشهر نتیجه یک مقاومت بزرگ بود و بخاطر این تلاش، مجاهدت و استقامت عنایت خداوند شامل حال رزمندگان اسلام و خرمشهر آزاد شد.
سردار یعقوبعلی نظری افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهرهای زیادی در راه است و دشمن بنا دارد در خطوط و جبهه های ما نفوذ کند اما مصمم هستیم پیروزیها را با فضل خدا ادامه دهیم و در مقابل توطئه های آنها با تمام توان ایستادگی کنیم.
همچنین در این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی از خانواده شهیدان غلامرضا سمائی، علیرضا توسلی، رضا بخشی، مصطفی عارفی، ابراهیم عجم، آرش بوستانی، فرهادزاده، ابراهیم زاده مقدم و پورآزاد تجلیل شد.
سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس سال 1361 است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.