مسئول کانون بازنشستگان سپاه استانی خراسا ن رضوی در این مراسم گفت: سبزوار دومین شهر خراسان رضوی پس از مشهد است که نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در آن راه اندازی شد.
غلامرضا محمد پور افزود: ساخت و نصب این نیروگاهها از پارسال در خراسان رضوی آغاز و تاکنون 29 نیروگاه خورشیدی در این استان را هاندازی شده است. ساخت هر نیروگاه پنج کیلوواتی 250 میلیون ریال هزینه دارد و برای نصب آن 45 مترمربع مساحت لازم است.
وی ادامه داد: با نصب این نیروگاهها میانگین تولید و فروش برق یک خانواده به شرکت برق ماهیانه 6 تا هفت میلیون ریال است و در مدت سه و نیم سال هزینه نصب آن تامین می شود.
او گفت: در این نیروگاهها هیچگونه سوختی مصرف نمی‌شود و علاوه برکاهش مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست، منبع درآمدی برای خانواده ها نیز است.
فرمانده تیپ 47 مهندسی رزمی سپاه سبزوار هم در این مراسم گفت: این طرح به صورت یک طرح ملی در کشور تصویب شده و وزارت نیرو بر اساس تفاهمنامه در مدت 20 سال برق تولید شده را به صورت تضمینی خریداری می کند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا داجلری افزود: استفاده از انرژیهای رایگان و پاک سبب جلوگیری از اسراف انرژیهای تجدیدناپذیر، افزایش تولید ملی و کاهش آلودگی محیط زیست می شود. در 'سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' یکی از مباحث موضوع انرژی است و استفاده از نیروگاههای خورشیدی سبب حفظ انرژیهای فسیلی برای آیندگان و ذخیره منابع ملی می شود.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8145/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.