حسن پرکار روزدر حاشیه برگزاری این عملیات در دانشکده سماء دانشگاه آزاد سلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات های تمرینی زلزله فرضی سالانه چندین بار در کانون های دانشجویی و دانش آموزی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: این عملیات ها با هدف آماگی مردم و آشنایی حاضران با سامانه های امدادی و آموزش در خصوص اقداماتی که هر فرد در زمان وقوع این حادثه می تواند انجام دهد، برگزار می شوند.
پرکار با اشاره به اینکه در برگزاری عملیات تمرینی امروز برنامه ریزی بسیار خوبی محقق شد، افزود: این عملیات تمرینی دارای تخریب،مصدوم و افراد گرفتار احتمالی در زیر آوار بود و عملیات پناه گیری، تخلیه و اسکان اضطراری به همراه صعود و فرود نجات با حضور نیروهای امدادی انجام شد.
وی افزود: همچنین تعداد دو قلاده سگ های زنده یاب اقدام به پیدا کردن دو فرد گرفتار در زیر آوار داشتند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مشهد گفت: همچنین با هدف آشنایی بهتر دانشجویان با تجهیزات امدادی مورد استفاده از سوی تیم های عملیاتی امداد و نجات، آموزشهای اولیه برای آشنایی این دانشجویان به آنان ارائه شد.
وی با اشاره به شرکت 30 امدادگر و نجاتگر در برگزاری این عملیات، افزود: این عملیات با کلیه تجهیزات مورد نیاز امداد رسانی در زمان وقوع زلزله برگزار شد.
16 فروردین ماه گذشته زلزله 6 ریشتری منطقه سفیدسنگ فریمان خراسان رضوی و روستاهای اطراف آن را لرزاند و پس از آن پس لرزه های متعددی در این منطقه به وقوع پیوسته است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.