آیت الله سید احمد علم الهدی روز سه شنبه در آیین غبارروبی مسجد جوادالائمه(ع) مشهد افزود: در انجام تکلیف و از جمله در کارهای سیاسی نباید موانع و اشکالات را ملاحظه کنیم.
وی ادامه داد: در فعالیتهای سیاسی یک جریان، خط و مسیر را ادامه می دهیم و این مسیر اگر در تداوم راه پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) نباشد بدبخت و بیچاره هستیم.
وی با بیان اینکه گاهی اوقات خیلی از کارها را انجام می دهیم که از نظر ما به نتیجه نمی رسد و ما خود را شکست خورده احساس می کنیم اظهار کرد: اگر کار برای خداست نباید به نتیجه ای برسد که ما مورد نظر داریم بلکه باید به نتیجه ای که خداوند متعال مورد نظر دارد، برسد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: امام حسین(ع) به همراه اهل بیت و یاران خود در کربلا شهید و اسیر شدند با این حساب نباید گمان کنیم که قیام آن حضرت به نتیجه نرسید بلکه این قیام به نتیجه مورد نظر خدا که می خواست انقلاب عمیق جهانی در نسل بشر بماند و نسل های و نژادها در برابر ظلم به حرکت در آیند رسید.
آیت الله علم الهدی با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان نیز گفت: در این ماه باید مساجد قبل از اذان ظهر تا اذان صبح به روی مومنان باز باشد تا بتوانند اعمال عبادی خود را انجام دهند زیرا ماه رمضان ماه مهمانی خدا است و مهمانخانه خداوند مسجد می باشد و مهمانی او ساعت خاصی ندارد.
وی افزود: در ماه رمضان صدای اذان در هر سه نوبت باید از مساجد به گوش برسد و نباید با خود بگوییم مردم رادیو و تلویزیون دارند متوجه اذان خواهند شد.
وی گفت: صدای نوحه خوانی، صدای سخنران منبری و مانند اینها نباید از داخل مسجد به بیرون برود زیرا باعث اذیت دیگران می شود و هر چه که انسان را اذیت کند ایجاد تنفر می نماید.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فضای محل عبادت در روح عبادت اثر دارد افزود: فضای مسجد از نظر عطر و بو طوری باشد که فضای معنوی و روحی خاصی را ایجاد کند.
در پایان این سخنرانی آیت الله علم الهدی به صورت نمادین در غبارروبی مسجد جوادالائمه(ع) شرکت کرد.
دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و نکوداشت مساجد نامگذاری شده است.
7507/ 6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.