به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر سید رضا صالحی امیری در این دیدار که روز گذشته انجام شد، اظهار کرد: نیشابور مهد علم، ادب و فرهنگ است و بر همین اساس از تمام کسانی که دارای دغدغه فرهنگی هستند باید به صورت ویژه تقدیر و تشکر کرد.
وی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تلاش خود را برای اعتلای فرهنگ شهرستان نیشابور انجام خواهد، خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا زمینه ای مناسب برای ثبت آثار تاریخی این شهرستان فراهم شود تا بتواند نقش ارزشمند خود را در رشد و توسعه فرهنگ این کشور ایفا کند.
نماینده مردم شهرستان های نیشابور و فیروزه نیز در این دیدار اظهار کرد: باید زمینه ای مناسب برای حمایت از فعالیت های فرهنگی در نیشابور انجام شود و در این زمینه پیشنهاد می شود شعبه مستقل انجمن مفاخر در این شهرستان راه اندازی شود.
هاجر چنارانی تصریح کرد: ثبت روزهای ملی به نام امام رضا(ع) به مناسبت ورود ایشان به نیشابور و روز فضل بن شاذان باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.
وی یادآورشد: افلاک نمای خیام نیشابوری نیز از پروژه های مهم کشور است و باید با اختصاص اعتبارات لازم به عنوان یکی از بزرگترین قطب های گردشگری وعلمی، فرهنگی خاورمیانه هرچه سریعتر مورد بهره برداری قرار گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ساخت و تجهیز کتابخانه مدرن در نیشابور اشاره کرد و گفت: باید زمینه ای مناسب در این شهرستان برای راه اندازی یک کتابخانه تخصصی ویژه بانوان نیز فراهم شود.
حضرت امام رضا ( ع ) در جریان سفر خود از مدینه به خراسان از نیشابور عبور کردند و در این شهر حدیث معروف سلسله الذهب ایراد فرمودند..
ابومحمد فضل بن شاذان بن خلیل ازْدی یا ابن شاذان نیشابوری؛ محدث، متکلم و فقیه شیعی و حضرت علی بن موسی الرضا( ع ) و دیگر ائمه هدی بوده است .
نیشابور در 120 کیلومتری مشهد واقع است.
7498/6012خبرنگار توحید آرش نیا** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.