حمیدرضا نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری سه هزار و 120 هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت کلزا رفت و پیش بینی حاکی از برداشت پنج هزار و 500 تن محصول از این عرصه است.
وی همچنین به خسارت سنگین سرمای آذر پارسال بر مزارع کلزا اشاره و بیان کرد: بخشی از مزارع خوب در سرمای پاییزه از بین رفت اما با این حال پیش بینی تولید خوب است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا را 27 هزار و 830 ریال اعلام و بیان کرد: 15 مرکز خرید در سطح استان در نظر گرفته شده که تعاون روستایی با مراکز خرید خود به عنوان مباشر حضور دارد.
وی ادامه داد: برای نخستین بار نشست هماهنگی فصل خرید بین عوامل اجرایی شرکت غله و خدمات بازرگانی و عوامل خرید تعاون روستایی انجام شد و تعاون روستایی در این زمینه به عنوان مباشر خرید عمل می کند.
نوری گفت: همچنین برنامه ریزی شده از اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی به عنوان ناظر خرید بهره گرفته شود. به همین منظور30 نفر به صورت تخصصی وارد عرصه می شوند که در قالب تفاهمنامه از این ظرفیت استفاده خواهد شد.
وی افزود: برداشت کلزا در بردسکن و برخی شهرهای جنوبی خراسان رضوی آغاز شده است. کلزا در شهرهای مرکز و شمال این استان به دلیل افت دما با تاخیر رشد مواجه بوده و هنوز در مرحله گل دهی است لذا در برداشت محصول در شمال و جنوب خراسان اختلاف زمانی وجود دارد.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضویگفت: با توجه به تعامل خوب سازمان جهاد کشاورزی، شرکت غله و خدمات بازرگانی و نیز تعاون روستایی و بانک کشاورزی پیش بینی حاکی از آن است فصل خریدی مطمئن، آرام و بدون مشکل را در خراسان رضوی پشت سر بگذاریم.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.