آستان قدس رضوی روز پنجشنبه به نقل از قائم مقام تولیت آستان در این مراسم گزارش داد: طی سالهای متمادی کتابهای خطی و هدایای نفیسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتابخانه و موزه آستان قدس رضوی اهداء کرده ‌اند موید ظرفیت فرهنگی عظیم این مجموعه معنوی است که می ‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند.
سید مرتضی بختیاری به آغاز عملیات اجرایی ساخت موزه جامع رضوی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) نیز اشاره و بیان کرد: این موزه بزرگ ملی در زیربنای 80 هزارمتر ساخته و تلاش می شود تمام آثار تاریخی و گنجینه های هنری که به دلیل محدودیت فضا در خزانه داری نگهداری شده در معرض دید عموم قرار گیرند.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: 170 شی هنری و معنوی از بین آثار اهدایی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در گنجینه‌های این سازمان نگهداری می ‌شود انتخاب و برای نخستین بار در موزه هدایای مقام معظم رهبری به نمایش درآمده بطوری که تعداد آثار این موزه از مرز 400 مورد گذشته است.
محمدهادی زاهدی افزود: فرآیند نورآرایی، چیدمان و سناریوی طرح توسعه موزه هدایای مقام معظم رهبری در آستان قدس رضوی با بهره‌گیری از نیروهای پرتوان و متخصص این مجموعه در مدت زمانی محدود در پایان سال گذشته انجام شد.
موزه هدایای مقام معظم رهبری شامل مجموعه‌‌ ای از آثار هنری همچون تابلوهای خط و تذهیب، نقاشی، معرق چوب و انواع ظروف می‌باشد که از سوی سران کشورهای خارجی، شخصیتهای برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب اسلامی اهداء شده و معظم ‌له نیز آنها را به آستان قدس رضوی هدیه کرده اند.
این موزه در ساختمان موزه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی قرار دارد.
بیش از هفت هزار شی موزه ای در 16 گنجینه و موزه آستان قدس رضوی واقع در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد نگهداری می شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.