سید جواد حسینی روز پنجشنبه در نشست اعضای هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی افزود: برای سلامت انتخابات باید دو نکته مهم مورد توجه قرار گیرد و بازرسان می توانند در این حوزه کمک موثری باشند که نخستین آن تبلیغات پیرامون شعبه های اخذ رای در روز برگزاری انتخابات است.
وی ادامه داد: صرف نظر از اینکه تبلیغات برای چه نامزدی انجام می شود اصل این اقدام تخلف تبلیغاتی و انتخاباتی محض است زیرا تبلیغات در روز قبل و زمان اخذ رای ممنوع می باشد.
معاون استاندار خراسان رضوی رعایت نکردن این امر را پا نهادن بر حق الناس توصیف و بیان کرد: باید بازرسان پیرامون شعبه ها را تحت نظر و کنترل داشته باشند و اگر خلاف تبلیغاتی مشاهده شد با تذکر مشفقانه مانع شوند. بازرسان به هیچوجه درگیر نشده و بلافاصله این تخلف را مستندسازی نموده و به مراجع ذیربط اعم از نماینده فرماندار و دیگر مسئولان ذیربط اعلام نمایند.
وی گفت: این امر موجب می شود بتوانیم برای جلوگیری از تخلف واکنش سریع داشته و از سویی مستندسازی لازم انجام شود تا در صورتی که تخلف به حدی بود که در شعبه اخذ رای اثر گذاشت، رسیدگی کنیم.
حسینی افزود: به ویژه بازرسانی که در مناطق پرجمعیت مسئولیت دارند از جمله در مشهد باید این نظارتها و کنترلها را به صورت خاص و جدی دنبال کنند.
رئیس ستاد انتخابات در خراسان رضوی ادامه داد: طی سالهای گذشته یکی از مواردی که به تجربه بارها تکرار شده فهرستهایی است که بر خلاف قانون پیرامون شعبه های اخذ رای و مناطق شلوغ توزیع می شود که در جریان انتخابات مختلف تبدیل به رویه شده است. باید بطور جدی در این زمینه اقدام غیرتنش آمیز پیشگیرانه و سریع در حوزه اطلاع رسانی اتفاق افتد تا این نوع اقدامات که ممکن است برخی آگاهانه یا ناآگاهانه مرتکب می شوند به حداقل برسد.
وی گفت: برخورد با این تخلفات پاسداری از رای مردم است زیرا یک رای هم مهم و حق الناس می باشد و باید تخلفات به صفر برسد. خواست ما اجرای انتخابات 100 درصد سالم و بدون حتی یک تخلف است لذا تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهیم و مسئولیت بازرسان ویژه سنگینتر است.
حسینی افزود: تاکنون فرآیندهای انتخابات در سطح مطلوب با ایجاد شور و نشاط و هیجان در سطح جامعه اجرا شده اند. فرآیندها و شرایط روز برگزاری انتخابات و بعد از آن آسیب شناسی شده و بدین منظور نشستی با روسای ستاد دو نامزد اصلی ریاست جمهوری امروز در خراسان رضوی برگزار شد.
وی ادامه داد: همچنین آسیبهایی که برای این ایام مترتب است در قالب رویکردهای مختلف مشخص و نقش ستادها، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، فرمانداریها و دستگاههای ذیربط هم در آن دیده و به آنها اطلاع شد تا از بروز و شدت این آسیبها جلوگیری شود.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.