فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی این طرحها را شامل هشت سالن اشتغال و 162 واحد مسکونی اعلام و بیان کرد: 40 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز سالنهای اشتغال هزینه شده تا هزار نفر از بانوان بی سرپرست در این چارچوب مشغول کار شوند.
سردار یعقوبعلی نظری در جمع خبرنگاران افزود: همچنین 12 واحد مسکونی برای معسرین با اعتبار 6 میلیارد ریال و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن بنا شده است.
وی گفت: همچنین 150 واحد مسکونی با هزینه 15 میلیارد ریال برای افراد کم بضاعت بازسازی و مرمت شد.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی افزود: امسال فعالیتهای عمرانی سپاه و بسیج سازندگی در مناطق حاشیه شهر مشهد با سرعت و توان بیشتری ادامه خواهد یافت.
سکونتگاههای غیررسمی با گستره ای شامل 13 درصد از مساحت مشهد 32 درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جا داده اند. بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند. ˈسکونتگاههای غیررسمیˈ به مناطقی گفته می شود که مهاجرین روستایی و محرومان جامعه شهری را در خود جای داده و خارج از برنامه ریزی رسمی و قانونی توسعه شهری بطور عمده بدون مجوز در درون یا خارج از محدوده قانونی شهرها به وجود آمده اند. فقدان سند مالکیت رسمی، محرومیت از خدمات و زیرساختهای شهری از شاخصها این مناطق است. شرایط حاکم بر اینگونه نواحی در بروز ناهنجاریهای اجتماعی بسیار مساعد است.
42 درصد جمعیت کشورهای در حال توسعه در سکونتگاههای غیررسمی زندگی می کنند. بر اساس گزارش سازمان ملل سکونتگاههای غیررسمی (حاشیه نشینی) چالش اصلی هزاره سوم معرفی شده بطوری که در جهان از هر شش نفر یک نفر در سکونتگاههای غیررسمی زندگی می کند.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.