محمد باقر نوبخت دوشنبه شب در حاشیه مراسم بزرگداشت فردوسی در محل آرامگاه این شاعر بزرگ درتوس در جمع خبرنگاران افزود: در صورت احیاء و توسعه منطقه توس ، گردشگران پس از زیارت حرم مطهر رضوی، آرامگاه فردوسی را دومین مقصد خود در مشهد قرار خواهند داد.
وی بیان کرد: اقدامات برای احیاء و توسعه مناطق تاریخی بویژه آرامگاه شاعران و بزرگان فرهنگ این مرز و بوم مانند فردوسی، در پاسداشت ادب و فرهنگ فارسی در این سرزمین بسیار موثر است.
وی اظهار کرد: حضور پرشور مردم در سالروز بزرگداشت فردوسی در این آرامگاه، نشان داد که چشمه ادب و فرهنگ فارسی همچنان جوشان است و این حضور در آرامگاه حکیم توس تنها یک جوشش از این چشمه بزرگ می باشد.
معاون رئیس جمهوری گفت: می توان از گنجینه بزرگ زبان و ادب فارسی و فردوسی بزرگ که فرهنگ ایرانی و اسلامی را به هم پیوند داده است بیش از پیش بهره مند شد.
نوبخت اضافه کرد: به استاندار خراسان رضوی به عنوان نماینده عالی دولت پیشنهاد کردم که مراسم بزرگداشت فردوسی را روزانه برگزار کند و این اقدام می تواند گردشگران زیادی را به این منطقه جذب نماید.
25 اردیبهشت ماه در سالنامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالروز بزرگداشت فردوسی ثبت شده است، به همین منظور مراسمی با حضور معاون رئیس جمهوری، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سفرای کشورهای خارجی، پژوهشگران و مردم در محل آرمگاه این شاعر بزرگ برگزار شد.
7489 /6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.