به گزارش ایرنا، علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: در مجموع سه هزار و 800 پروژه عمرانی از دولت دهم در استان نیمه تمام مانده بود ، که برای تکمیل آنها برنامه ریزی شد.
وی اضافه کرد: در سه سال گذشته هم چنین بیش از 6 هزار و 600 پروژه عمرانی دیگر در خراسان رضوی به اجرا درآمد که حاصل برنامه ریزی کلیه دستگاه های اجرایی استان بود.
وی بیان کرد: امسال بودجه هزینه ای و عمرانی استان رشد خوبی داشته و شاید برای نخستین بار است که بدون نگرانی از کسری بخش حقوق و مزایا، بودجه بسته می شود.
وی اظهار کرد: ردیف کمک های فنی و اعتباری که به زودی دستورالمعل آن به استانها ابلاغ می شود، فرصت خوبی برای توسعه اشتغال و بخش تولید استان است تا با توزیع شهرستانی این اعتبارات بتوان گام بلندی در عرصه تولید و اشتغال برداشت.
استاندار خراسان رضوی گفت: با وجودی که خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی نظیر گندم، کلزا و جو از کشاورزان در دولت یازدهم چند برابر شده اما متوسط درآمد خانوار روستایی در این استان رشدی نداشته است.
وی بیان کرد: هرچند مهاجرت روستاییان به شهرها در سه سال اخیر کاهش یافته اما باید بررسی ویژه ای انجام گیرد تا علت پایین بودن درآمد خانوار روستایی تبیین شود .
وی قنوات را یکی از راهکارهای سنتی و موثر برای نگهداری آب روستایی ذکر و بیان کرد: احیای قنوات در استان از اهمیت بالایی برخوردار است و امسال به این امر در هر شهرستان سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار اختصاص می یابد.
استاندار خراسان رضوی گفت: از آن جا که شاخص توسعه یافتگی روستاها در خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری عقب تر است لذا باید از ردیف کمکهای فنی و اعتباری به عنوان موتور محرک در صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری برای تسریع در بخش اشتغال و تولید بهره گیری مطلوب کرد.
رشیدیان خاطر نشان کرد: در سال گذشته یکهزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت از محل کمکهای فنی و اعتباری به تولیدکنندگان استان اختصاص یافت که امیدواریم امسال نیز از محل کمک های فنی و اعتباری بتوان تسهیلات مناسبی برای بخش تولید دریافت کرد.

بحث پژوهش مهم است که یک درصد را باید دستگاه های اجرایی محقق کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: درآمدهای استان در سال گذشته دو هزار و 987 میلیارد تومان بود که نسبت به سال قبل ازآن 17.5 درصد رشد داشت و 3.8 درصد از درآمدهای کل کشور را به خود اختصاص داد.
رضا جمشیدی افزود: درآمدهای ملی خراسان رضوی در سال 95 از محل دو درصد از درآمدهای نفت و گاز کشور، 102 میلیارد تومان و اعتبارات هزینه ای استان در سال گذشته 533 میلیارد تومان بود که 523 میلیارد تومان معادل 94 درصد از این اعتبارات تخصیص پیدا کرد.
وی بیان کرد: در سال گذشته مجموع اعتبارات عمرانی استان به یکهزار و 172 میلیارد تومان افزایش یافت که بخش زیادی از آنها به دلیل تنگناهای مالی دولت تخصیص نیافت به طوری که در سال قبل از مجموع اعتبارات عمرانی استان 396 میلیارد تومان معادل 33.6 درصد تخصیص پیدا کرد.
وی اظهار کرد: اعتبارات استانی خراسان رضوی در سال گذشته 406 میلیارد تومان بود که از این میزان 51.7 درصد تخصیص یافت.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: در سال گذشته در مجموع چهار هزار و 165 پروژه در قالب موافقت نامه با دستگاه های اجرایی مبادله شده که 2 هزار و 54 پروژه با اعتبار 210 میلیارد تومان به صورت امانی و 2 هزار و 111 پروژه با اعتبار 970 میلیارد تومان به صورت پیمانی بود
وی بیان کرد: کل درآمدهای مصوب مالیاتی خراسان رضوی در سال گذشته 2 هزار و 644 میلیارد تومان و کل درآمدهای مصوب غیرمالیاتی استان 342 میلیارد تومان بود که 86 درصد از درآمدهای مالیاتی و 68 درصد از درامدهای غیرمالیاتی محقق شده است.
جمشیدی گفت: امسال درآمدهای مصوب مالیاتی خراسان رضوی 29 درصد و درآمدهای مصوب غیرمالیاتی استان 28 درصد رشد می یابد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: امسال اعتبارات هزینه ای استان های کشور هشت هزار و 822 میلیارد تومان است که 17.5 درصد رشد داشته و سهم اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی مشمول بودجه، نسبت به کل اعتبارات هزینه ای کشور در سال 95 و 96 حدود 3.5 درصد است و فقط 3.5 درصد در این جلسه توزیع می شود.
وی افزود: اعتبارات هزینه ای خراسان رضوی در سال گذشته 427 میلیارد تومان بود که امسال با 16 درصد افزایش به 528 میلیارد تومان رسیده است و از این بخش اعتبارات بخش حقوق و مزایا به میزان 296 میلیارد تومان 25 درصد و در سایر هزینه ها به میزان 212 میلیارد تومان، 5.6 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: بودجه عمرانی استان در سال جاری یکهزار و 322 میلیارد تومان می باشد که نسبت به سال گذشته 63 درصد رشد داشته به طوری که سهم استان از درآمدهای نفت و گاز 175 درصد و از اعتبارات استانی 13 درصد رشد داشته است و ارتقاء شاخص های توسعه اقتصادی برای اولین بار در بودجه عمرانی استانهای کشور از جمله خراسان رضوی پیش بینی شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: امسال 27 صدم درصد از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به توسعه ورزش اختصاص یافته است که سهم خراسان رضوی از این اعتبارات 39 میلیارد تومان است.
جمشیدی همچنین اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استانهای کشور در سال 96 را پنج هزار و 385 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: سهم استان خراسان رضوی از اعتبارات تملک و دارایی 306 میلیارد تومان است.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.