به گزارش ایرنا، در جای جای خیابان های شهر ایستگاه های صلواتی برپا شده و شیفتگان اهل بیت (ع) به مناسبت این میلاد خجسته به توزیع شربت و شیرینی پرداخته اند.
پس از غروب خورشید و طنین انداز شدن اذان مغرب و عشا، نقاره های بارگاه منور رضوی میلاد آخرین منجی عالم را بشارت دادند و زائران و مجاوران رو به سوی گنبد طلای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) دستها را به نشانه دعا و عرض تبریک به ساحت مقدس آن امام همام بالا بردند.
شهر مشهد در شب میلاد منجی عالم بشریت غرق نور و آذین بندی شده است، نورافشانی ها آسمان تیره شب را چون روز روشن کرده و در این میان گنبد زرد حرم مطهر ثامن الحجج (ع) بیش از همه جا و همه وقت می درخشد و نور خود را بر گستره شهر می تاباند.
در این شب مبارک خادمان بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) با عود و سپند آماده پذیرایی خیل عاشقان و زائرانی هستند که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی مشرف شده اند.
صحن و سرای حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مملو از ارادتمندان و عاشقان حضرت امام زمان (عج) است،
به مناسبت این میلاد فرخنده، از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی برنامه های متنوع در حرم مطهر رضوی و رواق ها و صحن ها در نظر گرفته شده است.
مولودی خوانی و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجرای سرود و همخوانی و قرائت دعای امین الله از جمله برنامه های امشب در حرم مطهر رضوی است.
یک کارشناس مذهبی در این مراسم گفت: قبل از اینکه امام زمان (عج) متولد شوند، اهل بیت (ع) موضوع غیبت ایشان و وظایف شیعیان را در روایات متعدد بیان کرده بودند و در روایات امده است که عدم معرفت شناسی امام و حجت زمان، بستر گمراهی مومنان را فراهم می ‌کند، لذا در زمان غیبت، شناخت امام زمان (عج) برای تک تک مومنان واجب است.
حجت الاسلام حسینعلی سعدی با بیان اینکه دشمن در زمینه خرافه گویی در زمینه مهدویت تلاش می کند افزود: علما باید با اتکا به مکاتب علمی و اسلامی در گفتار، عمل و قلم خود از مهدویت دفاع کرده و شبهات را رفع کنند.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.