به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز چهارشنبه همایش کارگاه های آموزشی کمیسیون های نظارت و تشکل های صنفی خراسان رضوی، طرح تکاپو را از طرح های محوری دولت برای اشتغال در سال 96 دانست که نیازمندی های قانونی آن در برنامه ششم توسعه و نیز قانون بودجه سال 96 دیده شده است.
وی ادامه داد: اجرای موفق طرح نیازمند همکاری همه دستگاه های عضو کارگروه تخصصی اشتغال استان است و برخلاف سیاستهای گذشته در مورد اشتغال که توجه اصلی به تسهیلات و تزریق پول بود، رویکرد اصلی طرح توسعه اشتغال پایدار از طریق بهسازی دینامیکی اشتغال در سطح مناطق و توسعه رسته های کسب و کار منتخب و اولویت دار استان است.
وی با بیان اینکه سهم خراسان رضوی در ایجاد اشتغال از طریق طرح تکاپو 40 هزار نفر است، گفت: سیاست دولت بسترسازی برای حضور اصناف در بازارهای جهانی از این طریق است.
وی عنوان کرد: امروز بالغ بر 220 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی در توسعه اشتغال دارند و باید بررسی کرده و نقش این بخش را در ایجاد اشتغال به خوبی دید.
حسینی با بیان اینکه اصناف موجود باید شبکه سازی شده، میزان هزینه ها کاهش یافته و بر رونق تولید افزوده شود، عنوان کرد: علاوه بر این می توان امسال از اعتبارات فنی برای ایجاد اشتغال در واحدهای صنفی موجود نیز بهره گرفت.
وی حوزه سوغات را نیز ظرفیت قابل توجهی برای استان دانست و گفت: اما این ظرفیت در اختیار تولیدات داخلی نیست چنانکه 75 درصد سوغات خریداری شده توسط زائران، کالای خارجی و عموما قاچاق است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سیاست بر همه ارکان زندگی ما تاثیرگذار است، گفت: امروز انتخابات به عنوان بخشی از نقش سیاسی ما بر تعیین سرنوشت از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خود کارکردهای بسیاری دارد.
حسینی از جمله کارکردهای انتخابات و مشارکت حداکثری مردم در آن را افزایش اقتدار داخلی جامعه، اقتدار بیرونی، رونق و توسعه جامعه دانست و افزود: در 34 انتخابات گذشته میانگین مشارکت مردم استان خراسان 2 درصد بیشتر از میانگین کشوری آن بوده است.
وی گفت: برگزاری انتخابات سالم، امن و با مشارکت حداکثری از مباحث مهمی است که مجریان و دست اندرکاران انتخابات به آن توجه جدی دارند و آمادگی کامل برای رسیدن به این اهداف دارند.
وی در ادامه درخواست کرد که همه بخش ها و گروه های مرجع اعم از دانشگاهی، علمی و فرهنگی، روحانی و صنوف و غیره نقش خود را در تهییج و ترغیب عموم مردم به حصور در این عرصه ایفا کنند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.