به گزارش ایرنا احمد برادران، سه شنبه در آیین جشن روز جوان، ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان سبزوار افزود: کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای فرهنگ از مهمترین زیرساخت های توسعه اجتماعی است که باید توسط برنامه ریزان، نخبگان و دانشجویان مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه با مقوله فرهنگی نمی توان با راهکارهای غیرفرهنگی برخورد کرد، گفت: برای بالابردن آستانه تحمل مردم باید به سمت افزایش امید و نشاط اجتماعی رفت و نمی توان با این مقوله ها به صورت غیرفرهنگی برخورد کرد.
وی عنوان کرد: مردم مهمترین سرمایه های اجتماعی نظام هستند و نباید طوری رفتار کرد که امید و نشاط اجتماعی از آنها گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه غفلت از آموزش و پرورش به معنای افزایش آسیب های اجتماعی است، گفت: با اجرای طرح تحول آموزش و پرورش در دولت یازدهم، فرآیند جذب نیرو، کیفیت آموزش و ارتقای سطح فرهنگی و مهارتی دانش آموزان مورد توجه جدی قرار گرفت.
برادران خاطرنشان کرد: بهره مندی از آموزش باکیفیت و برابر از مهمترین رکن های حقوق شهروندی است که این موضوع در دولت یازدهم مورد توجه جدی واقع شد.
وی با اشاره به نزدیکی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: برخی در کشور حضور مردم در پای صندوق های رای را تشریفاتی قلمداد می کنند، در حالی که بزرگان کشور بر حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید دارند.
برادران عنوان کرد: حضور حداکثری مردم با هر عقیده، تفکر و مذهبی در انتخابات پیش رو از هر موضوعی مهمتر است و این مساله مورد تاکید مسئولان نظام است.
وی گفت: افراد باید دقت کنند با طرح موضوعات واهی، سیاه نمایی و ترسیم تصویری زرد از جامعه، مردم را از حضور در انتخابات ناامید نکنند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان سبزوار نیز در این مراسم گفت: این دانشگاه دارای 450 دانشجو است که در رشته های علوم تربیتی، مطالعات اجتماعی، فنی و حرفه ای و آموزش ابتدایی تحصیل می کنند.
مرتضی بینش افزود: ساختمان اداری –آموزشی این دانشگاه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و با 20 میلیارد ریال اعتبار در حال تکمیل است که به زودی به بهره برداری می رسد.
وی عنوان کرد: امسال 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل این طرح عمرانی- آموزشی اختصاص یافته است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری از غرب مشهد مقدس قرار دارد.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
8144/7499/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.