به گزارش ایرنا محمد عجمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود حداقل 70 هزار تن از اتباع خارجی غیرمجاز در این استان حضور داشته باشند.
وی اظهار کرد:‌ طرح یاد شده به منظور ساماندهی وضعیت اتباع غیرمجاز خارجی از پنجم اسفند پارسال در کشور به اجرا درآمده که بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا 26 خردادماه ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه این طرح به هیچ وجه تمدید نمی شود، گفت: پس از اجرای این طرح، طرح تمدید کارت آمایش مرحله دوازدهم اجرایی خواهد شد و امکان تمدید طرح سرشماری وجود ندارد.
به گفته وی، سه گروه از اتباع خارجی مشمول این طرح می شوند که از جمله زنان و مردان خارجی هستند که یکی از آنها دارای کارت آمایش مرحله یازدهم بوده اما همسر و فرزندانشان فاقد مدارک اقامتی هستند که این گروه می توانند در این طرح شرکت کنند.
عجمی اظهار کرد: گروه دیگر خانواده دانش آموزان غیرمجازی هستند که در سال های 94 و 95 در مدارس دولتی ثبت نام شده اند و بر این اساس والدین و خواهران و برادران این دانش آموزان مشمول این طرح می شوند.
وی گروه سوم را مردان خارجی فاقد مدارک اقامتی دانست که با زنان ایرانی ازدواج کرده اند اما خود و فرزندانشان فاقد مدارک اقامتی هستند که در قالب این طرح می توانند ثبت نام کنند.
وی در ادامه افزود: همچنین در طرح دیگری اتباع خارجی دارنده روادید خانواری تا 26 خردادماه مهلت دارند با مراجعه به دفاتر کفالت سرشماری شوند.
عجمی با بیان اینکه اعتبار این روادیدها تا 31 خردادماه سال 95 بوده و پس از آن دیگر تمدید نشده، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده از 20 فروردین 96 طرح سرشماری این گروه از اتباع خارجی نیز آغاز شده و تا 26 خرداد ماه ادامه دارد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی تصریح کرد: در شرایط فعلی این افراد سرشماری می شوند تا بعد از آن درباره وضعیت مدارک آنها تصمیم گیری شود.
بر اساس آمارها هم اکنون حدود 320 هزار نفر از اتباع خارجی در خراسان رضوی حضور دارند که از این تعداد تنها 150 هزار نفر دارای کارت آمایش و مدارک اقامتی قانونی هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **‌ انتشار دهنده: ‌علی اصغر ایزدی
5132/1906
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.