سعید جلیلی شامگاه دوشنبه در جمع طرفداران حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد افزود: تفکر انقلابی همانگونه که امنیت را برای این کشور آورد، سعادت و پیشرفت را نیز فراهم می کند.
وی تاکید کرد: اگر می گوییم حجت الاسلام رئیسی اصلح است، بخاطر این است که معتقدیم و باور داریم که او با تفکر انقلابی می تواند به پیشرفت کشور کمک کند.
وی با بیان اینکه دشمنان حرکتی به نام اسلام هراسی در جهان به راه انداختند و از آنجا که امنیت و مردم سالاری در کشورمان تبدیل به الگوی مردم منطقه شده است، جریان ایران هراسی را نیز درمنطقه به وجود آوردند، افزود: در داخل و بویژه در ایام انتخابات نیز انقلاب هراسی و انقلابی هراسی راه انداختند و مردم را از تفکر انقلابی می ترسانند.
وی خاطرنشان کرد: تجمع ما برای انتخاب کاندیدای اصلح و براساس دلسوزی برای پیشرفت کشور و چرخیدن چرخ اقتصاد کشور است، اگر گفته می شود رئیسی اصلح است به خاطر این است که باور داریم می تواند چرخ کشور را در ریل صحیح قرار دهد و با سرعت مناسب به پیش برده و موفقیت های بزرگی را برای کشور رقم بزند .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اینکه گفته شود عده ای می خواهند در پیاده رو دیوار بکشند، طرح مسائل موهوم و به علت نداشتن عملکرد در چهار سال گذشته است؛ نباید مسائل بی پایه در تبلیغات انتخاباتی جای مسائل اصلی را بگیرد و عده ای به جای اعتراف به ناتوانی خود و نداشتن کارنامه مناسب، سراغ مسائل موهوم این چنینی بروند.
وی اضافه کرد: انتخابات فصل مهمی است چرا که زمان رویارویی اسلام ناب و اسلام آمریکایی است و باید دید امام خمینی (ره) چه شاخصه هایی برای اسلام آمریکایی برشمرده و نسبت به آن شاخصه ها هشدار داد؟ امروز برخی به آن شاخصه ها افتخار کرده و آنها را در برنامه های خود قرار داده اند.
وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب، وجود دو نگاه در کشور را یادآور شد و اظهار کرد: یک نگاه بر مبنای انقلاب اسلامی است و نگاه دیگر بر اساس نظم حاکم بر دنیاست و این، نگاه کسانی است که می گویند چرا مرگ بر آمریکا می گویید و یا موشک می سازید .
جلیلی گفت: امروز شناخت این نگاه ها با تابلوها و جریان های مختلف مطرح است وبحث بر سر حزب و جریان خاصی نیست، بلکه بر سر نگاه غلط است .
او اضافه کرد: افرادی نگاهی را در سال 92 مطرح کردند که اگر مشکلات، شما مردم را رنج می دهد، برویم با قدرت های بزرگ گفت و گو کنیم که هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژها و این را هم آقای روحانی و هم آقای ولایتی با صراحت هم بیان کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردم انتخاب کردند و منتخب مردم حامل این نگاه بود، امروز باید دید نتیجه این نگاه پس از چهار سال برای مردم چه بوده است؟
وی به تشریح نتایج این نوع نگاه از دیدگاه خود پرداخت و گفت: پس از 15 سال تلاش در عرصه فناوری هسته ای، درون این تجهیزات بتن ریختند و شادی کردند.
وی اضافه کرد: 10 هزار کیلو مواد هسته ای که در 10 سال در کشور تولید شده بود امروز از کشور خارج شد و 19 هزار سانتریفیوژ به پنج هزار رسید و این همه در حالی است که بر اساس ادعای خودشان ، آمریکایی ها نه به روح و نه متن برجام متعهد هستند .
جلیلی گفت: 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کنیم وچون نمی توانیم پول آن را وارد کشور کنیم در ازای آن کالا وارد می کنیم که موجب لطمه خوردن به اشتغال و تولید ملت شده است؛ مگر در سیاست های کلی نظام قرار نشد خام فروشی نکنیم آیا این (صادرات 2.5میلیون بشکه نفت) افتخار دارد؟
وی خاطر نشان کرد: با هر یک میلیون تن تولید مواد پتروشیمی 200 هزار شغل می توان ایجاد کرد، این در حالی است از 16 میلیون تن ظرفیت کارخانه های پتروشیمی کشور تنها 2.2 میلیون تن فعال است، ولی در سال 91 این رقم 3.2 میلیون تن بود.
جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تهدید نظامی ایران یک مساله موهوم است وتهدید امروز این است که کلید ماشین های بتن ریزی در دست شماست و به دست شما در صنعت و اقتصاد کشور نیز بتن ریخته شود.
وی با انتقاد ازاین تفکر که انتخاب روحانی موجب آرامش است، بیان کرد: آرامش ملت را بیکاری تهدید می کند، بگویند در این چهار سال چه کردید که ملت برای چهار سال آینده به آن امید داشته باشد .
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: به شعور ملت ما احترام بگذارید، ملتی که فریاد می زند بیکاری و مسائل اقتصادی مشکل من است، ولی دغدغه شما این است که چرا فلان آواز پخش نمی شود، این اظهارات مایه شرمساری نیست ؟ کارنامه چهار ساله باید این باشد؟
وی روابط خارجی دولت در چهار سال گذشته را ضعیف توصیف کرد و گفت: بیایید بگوئید روابط سیاسی خارجی شما با دنیا چه مشکلی را از این مردم بر طرف کرد؛ امروز ترکیه با داشتن بدترین روابط با عراق دو برابر ما که بهترین دوست عراق هستیم به این کشور صادرات دارد .
جلیلی به نقدینگی خلق شده در دولت مستقر انتقاد کرد و گفت: گزارش دهید که در این چهار سال چه مدیریتی اعمال شده که شاهد این مقدار نقدینگی بی سابقه در کشور هستیم و در چهار سال آینده چه گلی بر سر ملت خواهید زد؟
این نشست در بنای جامعه الحسین(ع) رزمندگان اسلام مشهد و همراه با مداحی و شعرخوانی حامیان حجت الاسلام رئیسی برگزار شد.
6012/3221خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشا دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.