به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم و تقدیر از مدرسان منتخب مراکز آموزش علمی – کاربردی استان خراسان رضوی افزود: معلمان جایاگاه والایی در علم و تقوا دارند.
وی اظهار کرد: یکی از نشانه های تقوا، ایثارگری است که از این جهت، 12 هزار نفر از مجموعه 90 هزار نفری معلمان استان، ایثارگر یا عضو خانواده ایثارگران هستند.
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در تمام پژوهش هایی که صاحبنظران علوم اجتماعی انجام داده اند، اساتید و معلمان جامعه پذیرترین، سالم ترین و دارای بهداشت روانی بالاتر نسبت به دیگر اقشار جامعه بوده اند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: دانش آموزی، دانش اندوزی، علم و تربیت ملاک برتری انسان ها است و معلمان، هم همواره در حال انتقال دانش و هم در حال دانش افزایی هستند.
حسینی اظهار کرد: نظریه سرمایه انسانی حاصل 50 سال مطالعه صاحبنظرانی است که در فاصله بین 1950 تا 2000 میلادی این مطالعه را انجام دادند که یکی از جدی ترین شاخص های مطرح شده در این مطالعه، چگونگی دستیابی به یک جهان تغییریافته متعالی، جهان بدون فقر، بیماری، جنگ، خشونت، ناامنی و آسیب های اجتماعی بود.
وی افزود: نتیجه مطالعه مذکور این بود که برای داشتن جهانی متعالی، باید جهان در یک پهنای فرآیندی با تدبیر و برنامه ریزی، توسعه رو به کیفیت پیدا کند و در این بخش، آموزش و پرورش در محور کار و معلمان در صدر قرار می گیرند لذا باید منزلت آنان را افزایش داد تا جهان پیشرفته داشته باشیم.
وی گفت: برای داشتن جهان پیشرفته باید معلمان و نظام تعلیم و تربیت در جایگاهی قرار گیرند که تعداد بیشتری از دانش آموزان و دانشجویان به ارتقای کامل تعلیم و تربیت برسند، اگر چنین شود، جهانی توسعه یافته خواهیم داشت.
معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دولت، جامعه و خانواده سه عاملی هستند که می توانند دموکراسی را متحول کنند و اینها بدون تکیه بر نظام تعلیم و تربیت و معلمان ارزشمند نخواهند توانست دموکراسی را به معنای واقعی در جوامع محقق کنند.
در این مراسم از 80 مدرس نمونه مراکز علمی – کاربردی خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.
بیش از سه هزار و 400 مدرس در 106 مرکز علمی – کاربردی خراسان رضوی در 14 شهرستان استان به تدریس مشغول هستند.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.