سردار ماشاءالله جان نثار روز دوشنبه در جریان بازدید از پاسگاههای هنگ مرزی تایباد در مرز دوغارون در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان مواد به طرز ماهرانه ای در داخل یک دستگاه خودروی ترانزیتی سوخت جاسازی شده بود به تازگی در یک عملیات کشف شد.
وی اظهار کرد:با توجه به اخبار و اطلاعات رسیده و با توجه به ورود این کامیون به داخل خاک جمهوری اسلامی ایران و گرفتار شدن در دام نیروهای غیور مرزبانی، این میزان مواد کشف و ضبط شد.
وی گفت:در این باره یک تبعه افغانی دستگیر که با تشکیل پرونده به مراجع قضایی سپرده شد.
فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 620 کیلوگرم انواع مواد مخدر در حوزه مرزبانی استان کشف و ضبط شده که بیش از 90درصد آن از نوع هروئین فشرده و پودری می باشد.
وی ادامه داد: امسال تاکنون همچنین 570 متجاوز مرزی دستگیر شدند که بعد از طی مراحل اداری به کشور خود افغانستان برگشت داده شدند و در حال حاضر مرزهای استان خراسان رضوی برای هرگونه تردد و ورود غیر مجاز یکی از ناامن ترین مرزهای کشور می باشد.
وی افزود: خراسان رضوی با وجود دارا بودن مرزهای طولانی یکی از امن ترین مرزهای کشور محسوب می شود.
سردار جان نثار درخصوص ارتقاء سطح آمادگی نیروهای مرزبانی خراسان رضوی نیز گفت: ارتقاء سطح فناوری ابزارهای مورد استفاده، تجهیز مرز به پایشهای الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته از مهمترین برنامه های این مرزبانی برای افزایش ضریب امنیت در مرز بوده است.
خراسان رضوی از شمال و شمال شرق 6/531 کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و از شرق به طول 302 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
مرز دوغارون در 18 کیلومتری تایباد و این شهر در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/6012 علی اصلاحی نصر آبادی** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.