آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب در دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: بوسیله این بزرگان، دانشگاه پایگاه و محل خیزش انقلاب اسلامی شد.
وی اظهار کرد: اگر افرادی مانند شهیدان مطهری، بهشتی، باهنر و مفتح نبودند به هیچ وجه اندیشه انقلابی امام خمینی(ره) قابل نفوذ در دانشگاه نبود.
وی با بیان اینکه امروز نیز در عرصه روحانیت نیروهای جامع می خواهیم که هم در عرصه دانشگاه و مردم اثرگذار باشند اظهار کرد: اگر امروز نیروهای روحانی اینچنین افرادی باشند در پیشرفت مبانی فکری و فرهنگی انقلابی و گشایش فضاها در این جهت موفق خواهیم بود.
آیت الله علم الهدی افزود: در گذشته؛ هدف از ساخت دانشگاه به عنوان یک جریان فکری و فرهنگی در مقابل حوزه های علمیه بود و مومنان و متدینین نگران بودند که ساختار دانشگاه به عنوان یک نهاد ضد دینی و در جهت براندازی دین حرکت کند اما افرادی مثل شهید مطهری و مفتح مانع از این امر شدند.
وی اظهار کرد: یک فرد طلبه باید بداند لباس روحانیت لباس نوکری پیامبر(ص) و مانند لباس یک رفتگر لباس کار او است با این تفاوت که روحانیت ساعت کاری مشخص ندارد.
در این مراسم 60 نفر از طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی معمم شدند.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی در سال ۱۳۶۳ شمسی آغاز به کار کرده و هم اکنون در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو دارد. دانشجویان این دانشگاه همزمان با دروس جاری دانشگاه دروس سطوح مختلف حوزه علمیه را نیز فرامی گیرند.
7507/خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.