محمد عجمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه آمار تقاضاها بیش از این است و به مرور دفترچه های آنان نیز صادر می شود، افزود: اتباع خارجی برای ثبت نام،دریافت وتمدید دفترچه بیمه سلامت خود فقط تا 20 خردادماه سال جاری مهلت دارند.
وی ظهار کرد: امسال برای سومین سال متوالی بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بین اداره کل امور اتباع وزارت کشور ، بیمه سلامت و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و کمیساریای ملل متحد در امور پناهندگان،‌ ثبت نام برای صدور دفترچه از از ششم فروردین ماه آغاز است.
وی افزود : این بیمه برای بیماران خاص و اقشار آسیب پذیر که در استان حدود 22 هزار نفر هستند، رایگان است و سایر گروه ها باید هزینه حق بیمه، معادل ماهانه 38 هزار تومان به ازای هر نفر را بپردازند.
وی اظهار کرد : در استان 150 هزار تبعه خارجی دارای کارت آمایش وجود دارد که می توانند از پوشش بیمه سلامت استفاده کنند.
مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی هم در این زمینه گفت: اعتبار دفترچه های سلامت اتباع که پیش از این شش ماهه بود، در سال جاری یک ساله شده است.
دکتر علیرضا رمزی افزود : کسانی که از هم اکنون برای بیمه اقدام کرده و تحت پوشش آن قرار می گیرند می توانند مدارک درمانی و بستری خود از هفتم اسفندماه را ارائه کرده و از خدمات این بیمه استفاده نمایند.
وی با بیان اینکه هر ساله بر تعداد افراد تحت پوشش این بیمه افزوده شده است ، اظهار کرد: در سال94 حدود 10 هزار نفر از اتباع خارحی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که در سال 95 این تعداد با رشد 130 درصدی به 23 هزار نفر رسید و امسال هم امیدواریم این استقبال افزایش یابد.
رمزی با بیان اینکه این بیمه ها پوشش خانوار است ، افزود : در سال جاری رقم بیمه و فرانشیز نسبت به دوره قبل افزایشی نداشته و در قالب این پوشش بیمه ای 10 درصد هزینه ها توسط بیمار و 90 درصد دیگر از سوی بیمه پرداخت می شود.
وی افزود: در شش ماهه سال 95 افراد تحت پوشش این بیمه در مجموع سه هزار و 465 مورد مراجعه به مراکز درمانی داشتند که رقمی معادل چهار میلیارد تومان از هزینه های آنان این اداره کل پرداخته است .
دکتر رمزی افزود : از این تعداد یک هزار و 418 مورد خدمات بستری ، 644 مورد دیالیز ، 624 مورد مراجعات سرپایی به پزشک ، 410 مورد خدمات آزمایشگاهی و 410 مورد نیز عکس و اسکن و تصویربرداری و هشت مورد توانبخشی بوده است.
هم اکنون در خراسان رضوی 25 بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که به اتباع خارجی دارای دفترچه سلامت خدمات می دهند.
1906/6012خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.