غلام حیدر ابراهیم بای سلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام پیروزی بزرگ برای روحانی به ویژه بعد از التهاب های سال 88 است که کشور را به ثبات سیاسی رساند.
وی رجوع مردم به مشارکت در انتخابات 92 و مشارکت فعال آنان در انتخابات مجلس دهم را که منجر به استقرار دولت تدبیر و امید و شکل گیری مجلس معتدل شد، از مصادیق ایجاد تعادل در نیروهای سیاسی و نقش مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خود و نیز به عنوان یکی از دستاوردهاو پیروزی های روحانی عنوان کرد.
این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: روحانی طبق قانون اساسی، برنامه ریزی نموده تا این تعادل و اعتدال را در عرصه سیاست داخلی برای مشارکت همه نیروها حفظ کند تا اختلاف و انشقاقی که در دولت دهم بین نیروهای داخلی انقلاب افزایش یافته بود ازبین رفته و جریان اصولگرا و اصلاح طلب که 2 جریان ریشه دار و اصلی انقلاب هستند و سایر جریان های کشور در کنار هم مشارکت نموده و افکار و عقاید خود را به صورت نهادینه به مردم ارائه کنند.
وی ادامه داد: برخی گروه های فشار هم درخواست مجوز کرده و رفتارهای خود را نهادینه کرده اند که این نشان می دهد تدبیر و اعتدال روحانی نقش خود را در برقراری موازنه بین جریان های سیاسی ایفا کرده است.
وی رفع خطر نظامی گری در سیاست داخلی را از اقدامات اساسی دولت روحانی دانست و افزود: امروز همه حتی احزاب منتقد ، کمتر از حضور نیروهای نظامی در سرنوشت انتخابات سخن می گویند که این خود از نتایج مثبت دولت روحانی برای حفظ نظام و ارتقای مشارکت مردم است.
ابراهیم بای سلامی اظهار کرد: حجت الاسلام روحانی در عرصه سیاست خارجی و بین المللی هم در چهار سال گذشته بر اساس اصل عزت، حکمت و مصلحت، اهداف اصلی خود را پیش برد.
وی گفت: در دولت یازدهم برجام به عنوان بزرگترین موفقیت دیپلماتیک جهان شکل گرفت و یک کشور جهان سومی با 6 قدرت جهانی به یک توافق رسید به گونه ای که سایه جنگ و تحریم، آن هم در منطقه ای که آتش جنگ برافروخته است، از سر کشور برداشته شد.
وی افزود: از سوی دیگر تلاش برای روابط صلح جویانه با کشورهای همسایه و عربی هم در دستور کار روحانی است به شرطی که افراطی گری های برخی جریان های سیاسی منجر به سردی روابط نشود.
این فعال سیاسی اظهار کرد: در این راستا گفت و گو و مذاکره با کشورهای مختلف به اقتضای منافع ملی کشور در برنامه روحانی نمود دارد و تاکید بر ایجاد فضای امن و آرام، حفظ امنیت ایران و ارتقای سطح و منزلت روابط دیپلماتیک و عزت جمهوری اسلامی ایران در راس برنامه های روحانی است.
وی با بیان اینکه روحانی خود در این حوزه صاحب نظر است، گفت: عملکرد وزارت امور خارجه نیز موجب تعالی روابط دیپلماتیک ایران بر اساس منافع ملی و عزت کشور در دنیا و منطقه شد.
وی افزود: در نتیجه اقدامات دولت یازدهم دیگر کسی به جرم دگراندیشی در عرصه سیاسی تعقیب نمی شود ، فضای فعالیت سیاسی بازتر و زمینه مشارکت همه گروه ها در عرصه سیاست داخلی فراهم تر شده است.
1906 / 6053/1860 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.