حمیدرضا شنوایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به راه اندازی خط ریلی ایران - افغانستان، از طریق کشور ترکمنستان به عنوان همسایه مشترک، برای نخستین بار یک محموله صادراتی توسط خط آهن در نیمه اول اردیبهشت ماه جاری به این کشور ارسال شد.
وی با اشاره به مذاکرات نماینده فروش مجتمع فولاد نیشابور در افغانستان، بیان کرد:در این راستا یک محموله صادراتی از محصولات این شرکت به ظرفیت هفت واگن برای نخستین بار از شمال افغانستان و از طریق خطوط راه آهن ارسال شد تا در صورت آماده بودن بسترهای لازم، صادرات ریلی به کشور افغانستان از طریق خط آهن ادامه یابد.
وی افزود: نخستین محموله ارسال شده به میزان 500 تن و به ارزش 10 میلیارد ریال بود.
وی بیان کرد: حوزه شمال کشور افغانستان، با محوریت استان 'مزار شریف' با جمعیتی حدود 6 میلیون نفر، یکی از مراکز اصلی مصرف این کشور می باشد که به جهت هم مرزی و سهولت تبادل و ترانزیت، معمولا نیاز خود را از کشور ازبکستان تامین می کرده است.
این مسئول افزود: با توجه به راه اندازی راه آهن شمال افغانستان و پیوست این منطقه به خطوط ریلی در مرز ترکنستان، این امکان فراهم شده که صادرات به این کشور از طریق ریلی و با حجم های بالاتر به مقصد پایانه مرزی گمرک 'آغینه' در مرز ترکمنستان با افغانستان انجام شود.
7496.6012خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.