محسن مسعودیان راد روز یکشنبه در جمع اعضای شورای زکات خراسان رضوی افزود: 116 میلیارد ریال از این مبلغ به صورت غیر نقدی،‌ 17 میلیارد ریال فطریه و سه میلیارد 500 میلیون ریال کفاره بوده است شد.
وی با بیان اینکه هزارو 300 روستای استان مشمول زکات هستند که 865 مورد در این زمینه مشارکت کرده ند افزود: 279 نفر از مبلغان و 2 هزار 156 عامل افتخاری نیز در زمینه جمع آوری زکات مشارکت کردند
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی و دبیر شورای زکات خراسان رضوی ادامه داد: آیین نامه اجرایی قانون زکات در هشتم آبان ماه سال 90 در مجلس تصویت شد و در شورای عالی زکات نیز این قانون 13 ماده ای در تاریخ 16 اسفند 95 تنظیم و به همه استان ها ابلاغ شد.
مسعودیان راد ادامه داد: طبق این قانون شورای زکات استان به دنبال برنامه ریزی برای اجرایی کردن مصوبات شورای عالی و شناسایی قابلیت های استان در موضوع زکات و تعامل موثر و هدفتمند با عوامل تاثیر گذار در موضوع زکات می باشد.
وی گفت: به همین منظور کمیته های اطلاع رسانی و تبلیغات، فرهنگ سازی و مالی و پشتیبانی به زودی در استان فعال می شوند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز گفت: جمع آوری زکات و به ویژه زکات فطره باید نظام مند باشد و مصارف آن نیز باید با دقت لازم انجام شود.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: زکات امری است که مربوط به فقرا و جریان مصالح همه مسلمانان است و اگر به اموال یک فرد زکات تعلق گرفت و پرداخت نکرد غضب حق دیگران شده و مدیون آنها است.
وی با بیان اینکه مواردی که برای مصرف زکات معین شده است بالسویه است، اظهارکرد: مصرف هرکدام از آنها در مورد دیگر باید با اذن ولی فقیه مبسوط الید باشد.
نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیران کل کمیته امداد، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، بهزیستی، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اسلامی اعضای شورای زکات استان هستند.
7507/خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.