حمید حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای نخستین بار انتخابات الکترونیکی در شهر نیشابور برگزار می شود، افزود: بر اساس ابلاغ وزارت کشور از 150 شهر کشور که انتخابات در آنها به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود تعداد هشت شهر دارای شوراهای اسلامی هفت و 9 نفره در خراسان رضوی واقع است.
حقیقی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات و تجهیزات لازم برای برگزاری این شیوه فراهم شده و نیروهای مورد نیاز در این خصوص آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، بیان کرد: در همین راستا آموزش عمومی فرایند رای گیری الکترونیکی به منظور شناسایی نقاط ضعف احتمالی و قابلیت های آن آغاز شده است.
وی افزود:در این طرح کاربران رایانه ای انتخابات در اداره ها و نقاط پرجمعیت شهر مستقر شدند و رای دهندگان با حضوردراین حوزه های اخذ رای با شیوه رای گیری به صورت الکترونیکی آشنا می شوند.
رئیس ستاد انتخابات نیشابور ارائه شناسنامه را برای اخذ رای در انتخابات الزامی اعلام کرد و افزود: کسانی که شناسنامه مخدوش دارند و یا شناسنامه آنها گم شده می توانند از هم اکنون برای اقدام در این زمینه به ادارات ثبت احوال، دفاتر خدمات پستی و پیشخوان دولت که خدمات ثبت احوال ارائه می دهند مراجعه کنند.
وی گفت: این مراکز در این ایام با افزایش ساعات کار در نوبت عصرهم دایر خواهند بود و درخواستهای مردم را دریافت و خدمات لازم را ارائه می دهند.
برگزاری الکترونیکی این دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر، علاوه بر این که به اجرای قانونمند و شفاف آن کمک شایانی می‌کند، در سرعت شمارش آراء نقش به سزایی دارد.
انتخابات علاو بر نیشابور در هفت شهر دیگر خراسان رضوی شامل سبزوار، کاشمر، قوچان، تربت جام، چناران، تایباد و تربت حیدریه به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
7496/6012خبرنگار:آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.