حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عصرچهارشنبه در چهاردهمین نشست تخصصی بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی دراندیشه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در محل کتابخانه آستان قدس رضوی، افزود: مخالفان این طرح عنوان می کنند که برای ایجاد هر شغل 100 تا 150 میلیون تومان سرمایه گذاری و هزینه لازم است و فراهم کردن چنین مبلغی ممکن نیست.
وی اظهار کرد: برای ایجاد یک شغل در بخش معدن 100 میلیون تومان نیاز است اما ایجاد اشتغال در بخش های کشاوری و خدمات با 50 و حتی 20 میلیون تومان نیز مسیر است
وی خاطرنشان کرد: بانک های کشور 150 هزار میلیارد تومان وجوه قرض الحسنه در حسابهای پس انداز و جاری به صورت رایگان در اختیار دارند که می توانند در قالب وام 10 میلیون تومانی ازدواج و یا پیش پرداخت اجاره مسکن در اختیار جوانان قرار دهند .
وی با یادآوری وجود 2.5 میلیون مسکن خالی در کشور خاطرنشان کرد: پس از چهار سال، نقدینگی درکشور دو برابر شده و به یک تریلیون و 200 هزار میلیارد تومان رسیده است که باید این نقدینگی باید توسط دولت هدایت و کنترل شود.
مصباحی مقدم به تشریح ویژگی های یک رئیس جمهوری از دیدگاه امام راحل (ره ) و رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: نامزد اصلح باید انقلابی باشد و با همه توان در این مسیربا مدیریت جهادی عمل کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:رئیس جمهوری باید خودش را با دیدگاه رهبری تنظیم کند؛ رهبری استراتژیست نظام است و راهبرد ها را تعیین می کند ولی گاهی دیده ایم رئیس جمهوری می آید طرحی نو و البته در ابهام مانند جامعه مدنی مطرح می کند.
وی ادامه داد: رئیس جمهوری باید در چارچوب سیاست های مصوب نظام عمل کند و برای اجرای این سیاست ها برنامه بدهد، با ساختارهای اجرایی کشور آشنایی داشته باشد و آن کس که به این ساختارها احاطه بیشتری دارد، شایسته تر است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از ویژگی های رئیس جمهوری از منظر امام ( ره ) و رهبر معظم انقلاب را داشتن سابقه مبارزه با مفسدان دانست و گفت:هم اکنون فساد در ادارات غوغا می کند و رئیس جمهوری باید بتواند ریشه رشوه در این دستگاه ها بکند.
او تاکید کرد: رئیس جمهور باید با راه اندازی دولت الکترونیکی؛ ارتباط چهره به چهره کارمندان و ارباب رجوع را قطع کند و در نهایت با الکترونیکی کردن تمام امور زمینه فساد اداری و مشکلات فعلی را از بین ببرد.
مصباحی مقدم تقدم قائل نشدن برای خویشاوندان و منصب ندادن به آنان و داشتن سعه صدر با منتقدین را از دیگر ویژگی های مطلوب رئیس جمهور عنوان کرد.
سلسه جلسات بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی از دیدگاه امام ورهبری به همت معاونت فرهنگی امور اماکن متبرکه آستان قدس رضوی به طور معمول روزهای چهارشنبه برای کارکنان این نهاد بویژه در بخش فرهنگی و تبلیغی و با هدف آگاهی بخشی به آنان در راستای اهداف و آرمانهای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری برگزار می شود .
این جلسات با نزدیک شدن به زمان انتخابات با این موضوع ارائه شده است.
خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
3221/6012/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.