اساتید این دوره اعضای کمیته بازنگری آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله، محمد حسن بازیار، عبدالرضا سروقد مقدم، امیر قدرتی، تیمور هنربخش بودند که در خصوص لزوم اجرای استاندارد 2800 مباحثی را به مهندسان ساختمان ارائه کردند.
دانشیار پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و عضو هیات مدیره انجمن مهندسی زلزله ایران به عنوان یکی از اساتید این دوره بود‌، به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون یکی از بهترین و کامل ترین استانداردهایی که در کشور وجود دارد، استاندارد طراحی لرزه ای ساختمان ها به نام استاندارد 2800 است.
عبدالرضا سروقد مقدم افزود: اجرای این استاندارد در طراحی کلیه ساختمان ها اعم از شهری و روستایی مصوبه و ابلاغیه هیات وزیران است که از این پس اجرای آن در کل کشور الزامی می باشد.
وی بیان کرد: برای ایجاد وحدت رویه از برداشت ها در اجرای این آیین نامه، دوره های اموزشی با عنوان ویرایش چهارم آیین نامه طراحی ساختمان ها در برابر زلزله با استاندارد 2800 برای ساختمان های متداول در مشهد برگزار شده تا الزامات این آیین نامه توسط مهندسان عملی شود.
وی اظهار کرد: استاندارد 2800 از جمله تغییراتی که در ویرایش چهارم آن نسبت به ویرایش سوم آن ایجاد شده است، توجه به گسل هایی است که احتمال دارد ساخت و سازها در نزدیکی آن ایجاد شود.
سروقد مقدم گفت: پیشتر توجه به موضوع مذکور در پروژه های ساخت و ساز اعمال نمی شده که با اجرای ویرایش چهارم آیین نامه توجه به گسل ها در دستور کار قرار می گیرد.
33 هزار مهندس در هفت رشته ساختمانی در این استان فعالیت دارند که از این تعداد 16 هزار نفر دارای پروانه اشتغال و حق امضا هستند.
7489/6012 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.