دکتر محمد هادی ایازی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین مجمع منطقه ای سلامت در نیشابور در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با کمک خیرین در چند سال اخیر 40 بیمارستان در سطح کشور ساخته شده و 40 بیمارستان دیگر نیز در حال احداث است.
وی خاطر نشان کرد: اقداماتی که در دولت یازدهم برای تامین سلامت مردم صورت گرفته، قابل توجه بوده است و استمرار این خدمات مستلزم مشارکت همه جانبه سازمان ها و نهادهای مردمی است.
وی با بیان اینکه نیشابور در برگزاری مجمع حوزه سلامت با محور خیرین سلامت پیشگام بوده است، افزود: تمام مراکز درمانی و بهداشتی و پیشگیری در حال ساخت شهرستان نیشابور با همکاری خیرین انجام شده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر احداث 100 مرکز بهداشتی برای شهرستان نیشابور با همکاری خیرین پیش بینی شده است که هزینه مشارکت 50 درصدی دولت در این زمینه تحقق یافته است.
مدیر کل خیرین سلامت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت نیز در سخنانی با بیان اینکه تامین سلامت 25 درصد مردم در اختیار وزارت بهداشت است، اظهار کرد: تامین سلامت 75 درصد مردم در اختیار سایر نهادها می باشد.
دکتر محمد نصیری افزود: خوشبختانه در دو تا سه سال اخیر خیرین جدی تر وارد کار شده اند.
وی با اشاره به کمبود 600 تخت بیمارستانی در نیشابور گفت: با مشارکت مردم و خیرین در سه سال اخیر 75 تخت بیمارستانی در این شهرستان اجرا شده است اما کمبودها همچنان وجود دارد.
نخستین مجمع منطقه ای سلامت دانشکده علوم پزشکی نیشابور امروز در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد.
3027/6012خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.